Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Annelie Finnebäck - 8 oktober 2010 18:18


Tage hittar viltklöv och sin favoritleksak


Idag blev det inget spinningpass men jag har inte dåligt samvete för det. Det blev spinning igår och efter det passet åkte jag hem och klippte ner alla buskar i trädgården med min nya sladdlösa häcksax. Jag har tidigare klippt med en manuell häcksax som är från andra världskriget, inte att rekommendera för handlederna. Men nu har har vi klivit in i 2000-talet och det var jättekul att klippa och toppen att slippa hålla reda på en sladd.


Jag hade fått förmaningar innan om att man var tvungen att sätta uppp trådar så man hade riktmärken så det blev rakt. Här lägger vi ingen onödig tid på att sätta upp trådar utan vi använder "trimögat" och då blir det rakt.



Slutet på Tages spår, viltklöv och favoritleksak  


Istället för spinning idag blev det ett längre spår för Tage. Ut och lägga spår och i slutet lade jag hans favoritleksak och viltklöven. Sen hem och göra veckans pälsvård på Tage. Efter det tillbaka och spåra. Han hittade både viltklöv och leksak men nu var leksaken helt ointressant :-). Trolla fick gå ett kortare spår och som belöning fick hon Tages leksak. Imorgon får det bli spår för Signe och Doxa.     


Kram alla vänner!


Lite bilder på Trolla;



Trolla

  
Trolla

  


Trolla  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards