Alla inlägg under januari 2012

Av Annelie Finnebäck - 31 januari 2012 18:05


Favoritblommor i repris :-)     


Ibland sviker minnet :-). Jag glömde ju skriva om min toppenhelg i Askersund. Jo, helgen som gick var jag på planeringskonferens med styrelsen i Örebro läns kennelklubb. Kreativiteten och diskussionerna sprudlade och jag var fylld med energi när jag kom hem. Mina vänner vet att jag inte gillar att vara borta bara för att komma hemifrån en helg. Nej, ska jag vara hemifrån så ska det vara en dagordning av vikt. Annars kan man ha ett vanligt telefonmöte och spara in kronorna och människornas tid. Helgen som gick så tog vi tillvara på all tid och var oerhört strukturerade och kreativa. Känns väldigt bra med denna sammansättning. Människor i olika åldrar, av olika kön och lite olika intressen inom hundvärlden. När dessa människors tankar och idéer blandas i ett rum så blir det väldigt bra resultat och en bra sammanhållning. Det finns inget annat tillfälle för oss att diskutera viktiga frågor än vid en konferens. Så ska ni åka bort på konferens så kan jag rekommendera Hotell Norra Vättern. Bra mat, bra konferenslokal och lugn och ro på hotellet. Tack till Maria som var hundvakt!


Kram alla vänner! 

Av Annelie Finnebäck - 31 januari 2012 17:52


Missa inte denna braiga app om ni har en smartphone.   


Jag tycker klubbarbete är roligt och utvecklande och när jag känner att det inte är det så lämnar jag över till någon annan. Det är precis det som jag gör den 11 februari, lämnar över ordförandeklubban till en ny ordförande i Dvärgschnauzerringen. Ni som är medlemmar i SSPK kan läsa mina rader i Notisbladet från nr 4/2011. Jag kan kort sammanfatta dessa med att jag inte slutar på grund av någon eller något. Hundvärlden är ju full av "kreativa" människor så eventuella rykten dödas i sin linda redan här :-). Jag har fortfarande tid, lust, utrymme och ork med klubbarbete. Jag har fått frågan om jag lämnar Dvärgschnauzerringen till förmån för min länskennelklubb. Svaret på den frågan är nej. Jag hinner med båda utan problem. Det handlar istället om att någon annan får fortsätta att arbeta för rasklubben. Jag tror det blir jättebra, ingen är oersättlig och inget är så bra så det inte kan bli bättre.


På lördag blir det föreläsning som Örebro läns kennelklubb anordnat. Då kommer Ann Skogh från SKKs juridiska avdelning och pratar om regelverk och avtal. Nej, nu är det träff med MH-folket i Örebro BK för att planera årets mentalbeskrivningar och mentaltestar.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 25 januari 2012 19:52


Hmmm....jag köper och budar på inredningstidningar men jag upptäcker att jag lägger mer tid på att läsa championat- och utställningsregler och boken om föreningsteknik :-). Vi är några vänner som går ringsekreterarutbildning och det är en riktigt bra kurs, trevliga kurskamrater och superkunnig kursledare! En del undrar hur man hinner med allt men det handlar om disciplin och planering. Boken om föreningsteknik, ja den kan man läsa flera gånger om. I dessa årsmötestider så är det bra att repetera vissa kapitel. Jag är inte bara stenbock, jag är nördig också :-).


Snart ska jag ha fötterna högt och titta på SVTs serie "Homeland" kl 22.00 En av de bättre serierna som jag sett. En serie där allt inte är vad man tror.


Kram alla vänner!

  

Av Annelie Finnebäck - 24 januari 2012 22:12


Fortfarande inte mina tulpaner jag fotar :-).  


En vän upplyste mig idag om att ett kändispar som körde på det temat "happy wife happy life" ska skiljas enligt tidningarna. Ja, om uppgifterna är sanna så körde han inte längre på temat happy wife happy life och då blev inte livet så happy life längre för frugan ville skiljas. Tänk vad vi lyssnar, läser eller skapar skvaller. Människan är ett annorlunda däggdjur på många sätt och vis :-). Det finns ett ordspråk som jag gillar:


"Rykten är gjorda av hat, spridning av förlorare och accepteras av idioter"

 

Så man kanske inte ska tro på allt som skrivs :-).

 

 

Happy dog happy life är ett också ett bra tema att köra på! Idag fick gänget flera tuggben så nu ligger de nöjt bredvid varandra och tuggar.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2012 19:54

 


Idag åt jag lunch på Jensen's Bøfhus Örebro med några av mina vänner. Jag kan verkligen rekommendera denna restaurang. De har världens bästa kötträtter. Jag är lite tråkig när det kommer till kött för jag vill ha genomstekt. Det vet ju alla som ser på TV att kött ska inte vara genomstekt J. Även att jag beställde genomstekt kött så var det mört och smälte i munnen. Vi slog även till med efterrätt.


 


Virus har börjat  löpa! Det är skönt när man vet när de börjar löpa för då kan man planera och så snart man parat så är det bara att räkna 63 dygn. Så vet man på ett ungefär.


Datorn ska strax stängas av och vi ska titta på Medium på Kanal 7!


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 19 januari 2012 15:51

Trolla och Sixten, full fart som vanligt


  
Det här är Sixten när han är still, vilket inte händer ofta :-)  


Några veckors ledighet från bloggen beror helt och hållet på en sak. Jag har fixat flera kurser till 2012 för min länsklubb. Jag är ju stenbock och det jag vill jag ska vara klart i flera månader innan det ska hända. Det gör att man blir mer flexibel. Låter kanske konstigt men för mig fungerar det så. Örebro läns kennelklubb har nu klart med 5 av 6 delkurser för 2012. Anmälningarna har haglat in via webbanmälan och det är jättekul. Så nu är ett stort och tungt jobb avklarat och arbetet blir inte så betungande resten av året. Så nu när jag fixat detta så behöver jag inte hamna i en ond cirkel och sluta så här:


 


Julen har jag ägnat åt familj och vänner. Vänner som jag tycker om och värdesätter högt. Jag vill inte umgås med ytliga människor och allt är lätt och glättligt. Det ger mig inget intellektuellt. Då tar jag hellre och sätter mig och läser en bok. Det är inte de glättiga och lättsamma människorna som finns där när man behöver en vän. Det är inte heller de glättiga och lättsamma människorna som finns där när livet är som mest jävligt. Det blir aldrig några diskussioner om hur man tycker och tänker för de ler bara och håller med. Rätt tråkigt sällskap i mina ögon.  


 



   

Mina favoritblommor! Just dessa två buketter är inte mina utan en av mina vänners som hon fått av sin sambo.


Det är inte bara tulpaner som man kan köpa nu utan även semlor.


  

hundar får nöja sig med det vanliga. Så här ser det ut hemma hos oss om man lyfter på Trolla. Hon samlar ihop allas tuggben och lägger sig på dem medan hon tuggar på sitt eget. Alla sätt är bra utom de dåliga.  


Axplock från julen 2011:


          



välplanerad som jag är så firades min födelsedag på juldagen


  
först avverkades två julottor innan det blev födelsedagstårta


  
Tavlans kapell i Karlskoga


  


  
Karlsdals kapell där julottan startade 06.00 Fick åka hemifrån 0430. Men som Joel sa, det ju bra det var ju den tiden vi gick upp när vi åkte till Ransäter i somras. Varför känns allt mycket enklare och lättare när man är på väg till utställning :-)


     



 


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards