Alla inlägg under november 2012

Av Annelie Finnebäck - 30 november 2012 06:34

Första stegen mot julen har påbörjats inför julen :-). Adventsstjärnor är på plats överallt. Måste komma ihåg idag att sätta upp ljusslingor utomhus.

Trolla och Sixten har intagit sängen på bilden där två grå ligger och snusar.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 29 november 2012 06:41

Allvarligt, hur söt får man bli! Igår träffade jag två valpar, Engelsk Bulldogg, 8 veckor gamla. Bilderna är på hanvalpen. Jag blev kär, svansen viftade på honom hela tiden och har världens mysigaste valpmage.

Efter bulldoggsträffen så var jag på ÖLKKs uppfödarträff och det var väldigt trevligt med bra innehåll. Med på träffen var även två kineser. så det blev mycket hund igår :-). När glöggen ställdes fram och det var vitt ute så fick jag första känslan av att det snart är jul.

Väl hemma tog jag fram mina adventsstjärnor :-). Det är så mysigt när de lyser upp i mörkret.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 28 november 2012 07:04

Ja vi har nog likadant väder som övriga Sverige; två-steg-framåt-och-ett-båkåt :-). Men det är lite ljusare ute i alla fall.

Den här nosen har sovit bredvid mig inatt. Älskar dessa nosar.

I tisdags förra veckan postade jag saxar och skär till Lyckliga fåret och i måndags hade jag mitt paket från dem i brevlådan. Jag kommer helt klart att fortsätta att använda Lyckliga fåret.

Ikväll har ÖLKK uppfödarträff och det i vårt nya klubbhus. Det ser vi fram emot!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 25 november 2012 12:26

Ett av spökena på gårdagens MH  


Igår var det Dvärgschnauzerringens MH i Lindesberg som jag ansvarade för. Det är alltid lika trevlig att träffa MH-figuranter. Några nya bekantskaper och så några "gamla" ansikten :-). Tack Maarit för lånet av spökbilden! Träffade även trevliga dvärgschnauzerägare och uppfödare!


Den här dagen började tidigt med långpromenad i skogen och sen efter det blev det scones. Jag är ingen frukostmänniska men på helgerna när man inte har en tid att passa då funkar det bättre med frukost.


Ett tips till alla som är medlemmar i Agrias Breedersclub och som har samlat på sig poäng - glöm inte bort att handla för poängen i deras webbshop. Det finns artiklar både till hundar och hästar. Loggar man in på Agrias Breedersclub så framgår det hur många poäng man har.


Kram alla vänner!






Av Annelie Finnebäck - 23 november 2012 19:13

Ikväll var tanken att jag skulle umgåtts med mina arbetskamrater och ätit god mat. Men det blev ändrade planer för
min del. Jag började med att förbereda maten till MH-figuranterna och det tog längre tid än planerat. Och för att inte stressa ihjäl mig så får mina arbetskamrater äta gott utan mig.

Det är nackdelen med att anordna aktiviteter på en annan plats än där
man bor. Det blir extra tidiga morgnar och onödig tid i bilen. Nej, nästa år blir det Örebro om jag ska ansvara för något.

Nu har jag tänt ljus överallt och vi ska bara slappa.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 22 november 2012 19:23

Bilden är på Sixten när han var 6,5 veckor.

Idag har jag fått energimassage. Det är riktigt skönt massage. Går jag på vanlig massage så gör det fruktansvärt ont i ena skulderbladsfästet. Ska säkert kännas så när allt inte är ok men ibland är det skönt att få en massage utan smärta :-).

Jag ska gå en kurs i hundmassage med Sixten. Jag vet inte riktigt om han har tid att vara stilla :-). Det måste vara skönt även för våra hundar att vi stretchar dem och då på rätt sätt.

Jag har plockat lite på Strula och ikväll kommer det bli tidigt i säng.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 21 november 2012 18:08

Brackets Åsikt Utan Insikt "Trolla" fotad som liten valp våren 2010


Jag har precis trimmat klart Trolla och det är en fröjd varje gång. Det och så en ljudbok :-). Jag lyssnar på en ny ljudbok "Vredens tid" av Stefan Tegenfalk. Jag har lyssnat på ljudböcker av högsta klass de senaste veckorna så man börjar bli lite kräsen :-). För bara några år sedan så läste/lyssnade jag bara på utländska författare men vi har ju väldigt många bra svenska deckarförfattare. 

 

några av Trollas kullsyskon i Ordspråkskullen leker med sin pappa Tage våren 2010  


Jag ser fram emot Stockholmsutställningen. Då ska det bland annat inhandlas en ny trimväska (Bengt) från SKKs shop. Den jag har idag är inte funktionell utan det måste vara praktiskt på alla sätt och vis. 

Jag börjar få lite utställningsabstinens men vi får vänta till Göteborg. Jag missade att det var domarändring på ps i Stockholm. Kan bara konstatera att min hjärna inte fungerar särskilt bra av att vara uppe 2-3 gånger per natt :-). Men jag ser fram emot att träffa flera av mina vänner och bara vara. 



Jag tar alltid mängder med bilder på mina valpkullar. Tiden med valpar går så fort och helt plötsligt har de åldern inne för nya hem. Här är lite bilder på underbara Tage när ordspråkskullen var liten. Tage älskar att leka med valparna.



Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 21 november 2012 07:19

Det är viktigt för ens eget välmående att man hittar det som är balsam för själen. För Sixtens del handlar det om att hitta ett bra balsam till skägget :-). Han använder just nu ett från Espree.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards