Alla inlägg under augusti 2013

Av Annelie Finnebäck - 30 augusti 2013 08:09

Det här är världens bästa kompis :-). C.I.B BISS NORDUCH Kaspelix Kompis Tage "Tage". Till hösten fyller han 6 år. Klok, lekfull och helmysig är han. Valpar i all ära men inget går upp emot en vuxen hund som vet vad du menar. Man behöver inte uttala hela meningar utan vetskapen finns där. Nu har vi tredje generationen efter tage här hemma och än så länge behövs det hela meningar med dem :-) och så är man några Pelargoner fattigare :-). Men så mysiga valparna är!

Av Annelie Finnebäck - 29 augusti 2013 06:46

Jag hittade fler bilder från lördagens utställning vid Ulriksdals slott.

Carro och Sophie laddade inför utställningen :-).

"Den viktigaste relationen du har, är den du har till dig själv. Den kvalitet som din relation till dig själv har, kommer att påverka alla dina relationer." /Lilli Sjölund

Det stämmer så himla bra!

Av Annelie Finnebäck - 28 augusti 2013 19:06

Några apor från i lördags :-).

Jag har anmält mig till ringträning för Emily O'Shea i Enköping 4/9 kl 1900-2100. Man blir aldrig färdiglärd så det ska bli roligt att träna med Torsten, Vera och Ture.

Igår skulle jag ha trimmat men sparade det till idag och imorgon istället :-). Så nu är i alla fall Ture (Brackets Kiviga Kruse) fin.

Av Annelie Finnebäck - 28 augusti 2013 07:00

Torsten (Brackets Halla Ballou) höll mig sällskap under de onda stunderna med njursten. Men nu är jag en sten mindre :-). Fortfarande ömmar njuren litegrann men det ger sig nog om en eller två dagar.

Förra vecka sa min mamma att jag skulle stanna hemma från allt tills jag var bra. Men jag är övertygad om att jag styr min egen verklighet. Med njursten blir du inte sämre för att du håller igång som vanligt. Visst kan det vara opraktiskt att få ett anfall när jag är på utställning men då får det väl bli så. Som i lördags fanns det en plan B och den behövdes inte nyttjas. Men nu behöver jag inte längre tänka på en plan B :-).

Evas och min lunch i lördags :-).

Torsten. Ja, så skulle inte Ture göra. Inte nån av de andra killarna heller. Men är man Trolla son så är man.

Bilder igen på valphagen i canvas som är ett av mina bättre köp. 71 cm och 117 cm i diametern. Det medföljer avtagbart golv och tak.

Av Annelie Finnebäck - 27 augusti 2013 15:43

Brackets Åsikt Utan Insikt "Trolla" när hon var 6 månader. Mitt absolut bästa namn på en hund och mitt favoritordspråk.

Brackets Vira Blåtira "Vera" 5 månader. Mor och dotter som verkligen har drag av varandra :-). Samma blick som är fylld med bus och upptåg och mycket mys.

Ska bli kul att mentalbeskriva valparna 4-7 april. Deras nästa utställning blir SSPK Högbo. Det är först i Växjö som de är över 6 månader så de kan delta på en SKK-utställning.

Nu ska det snart trimmas och sen lite jobb vid jobbdatorn :-).

Av Annelie Finnebäck - 27 augusti 2013 07:32

Argenta's Mini Eileen 8 månader i rörelse tillsammans med sin uppfödare Boel.

En bild till på Eileen som är dotter till min Tage (Kaspelix Kompis Tage) och Argentas tik Zylwan Amber "Clura". Här tillsammans med Caroline som också ingår i kennel Argenta.

Det är så roligt att följa "barnen"!

Av Annelie Finnebäck - 26 augusti 2013 19:52

Fler bilder från lördagen finns på hemsidan brackets.se

Brackets Kiviga Kruse "Ture"

Brackets Vira Blåtira "Vera"

Alla goda ting är tre :-).

Av Annelie Finnebäck - 25 augusti 2013 17:08

Ture (Brackets Kiviga Kruse).

Vi säger grattis till Läskedrycks-kullens pappa CH. La Leai's Brilliant Bailey och hans uppfödare Frida för Baileys internationella championat!

Idag blev Bailey bästa hane på Gotland och fick sitt sista CACIB. För att bli C.I.B som det numera heter, ska hunden vinna fyra CACIB utdelade i minst tre la?nder av minst tre domare. Minst ett a?r och en dag ska ha fo?rflutit mellan fo?rsta och sista CACIB.

Det kommer bilder från gårdagens utställning på Bailey/Trollabarnen :-).

CIB EECH NORD UCH (SE FI DK UCH)
La Leia's Brilliant Bailey "Bailey"

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards