Alla inlägg under augusti 2013

Av Annelie Finnebäck - 9 augusti 2013 22:06

Vi har precis avslutat en svettig pw. Inte helt lätt att fånga Sixten på bild med en Iphone. En dusch och sen TV4 play :-).

Ja mamma, här går jag fredag som lördagkväll :-). Att bo på landet är ju inte som att bo i stan direkt. Det är inte mer folk ute omkring där vi bor för att det är helkväll :-). Ikväll var det vi, knotten och tystnaden ute!

Av Annelie Finnebäck - 8 augusti 2013 07:29

"Avundsjuka är konsten att räkna andras glädjeämnen i stället för sina egna."

Avundsjuka verkar gå hand i hand med bittra människor. Välj glädje istället och spara på energin till något roligare och mer produktivt än avund :-).

Igår började jag lyssna på den fjärde delen av "Sagan om Isfolket". Jag hade laddat mer flera böcker inför senaste utställningsresan men lyssnade typ en kvart :-). Men den som spar han har. Vi har flera utställningar framför oss :-).

Av Annelie Finnebäck - 7 augusti 2013 20:59

Här är Torstens BIS-VALP om någon mot all förmodan missat den :-).

Mamma och Virus (valparnas mormor) var på besök idag. Mamma hade med sig Höganäskrukor. Höganäs är för mig precis krukor och så SSPKs utställning förstås :-). Dit har vi anmält och det ska bli kul.
Domarlistorna för MyDog i januari ligger ute på Västra kennelklubbens hemsida och SSPK kommer att ha utställning samma helg. Det blir en 3-dagars som vi ser fram emot!

Men nu ska vi njuta av en promenad i augustikvällen :-).

Av Annelie Finnebäck - 6 augusti 2013 19:11

Brackets Vira Blåtira "Vera"

Vera igen :-). Allt behöver inte gå på som på räls när man är 4,5 månad :-). Viktigast är att de har roligt.

Jag har trimmat Tage och Torsten. Tage hade jag tänkt trimmat i lördags när vi var på utställning. Men det var liiite för varmt för det. Istället sparade vi det till idag då det åskade och ösregnade :-). Det var lite skönare faktiskt.

Nästa utställning för valparna är SSPKs utställning i Stockholm om några veckor. Första utställningen på en SKK-utställning för valparna blir först i oktober eftersom dem måste vara minst 6 månader.

Emily O'Shea har handlerkurs i 8 veckor. Läs mer på FB "Ringträning med Emily O'Shea".

Jag tog fina bilder på Tages fina dotter Argent's Mini Eileen som kommer här om någon dag. En liten tjej som verkligen lindat sin matte runt lillfingret ;-). Eileen blev så glad när hon träffade Tage och det var lek på en gång. Kaka söker maka :-).

Maria visar Ture (Brackets Kiviga Kruse).

Av Annelie Finnebäck - 5 augusti 2013 23:21

Vera med Torsten efter hans BIS-1 VALP-vinst. Det finns fler bilder på hemsidan och imorgon kommer det ännu fler bilder.

Här är bilden som föll bort i föregående blogginlägg. Inez med Torsten :-). Jag bloggar så gott som alltid via min Iphone men ibland händer det att det blir lite knasigt med bilder. Men det är inte hela världen.

Kylboxen var kanon! Den användes flitigt i helgen.

Av Annelie Finnebäck - 5 augusti 2013 08:27

Så här idylliskt började vår resa på fredagen till Svenstavik.

En snabblunch innan avfärd.

Idyllen höll i sig...

...ända till Storhogna och en kilometer från Veronicas fjällstuga :-). Värsta punkteringen. En bärgare kom och bytte däck och sen blev det hundpromenad och middag.

På lördagsmorgon så var det punktering nr 2 :-). Men bra tjejer reder sig själva. Med lite skum i däcket så kom vi till utställningen :-).

Lördagskvällens middag.

Här är Inez med Torsten. Inez har fotat hela helgen och ikväll kommer det mer bilder.

Tack Veronica, Maria och Inez för en rolig helg! Det blir aldrig tråkigt med er :-).

Av Annelie Finnebäck - 2 augusti 2013 05:55

Jag vet inte i hur många år jag varit bilägare eller hur många mil som man avverkat till och från utställningar. Det jag vet är att jag fram till nu aldrig haft behov av en kylbox :-). Så nu är en sån införskaffad. Frågan är när behoven tar slut. Kanske aldrig för att man bor i ett i-land :-).

Glöm inte när ni betalar dyra pengar för en dvärgschnauzer att den ska vara registrerad i Svenska Kennelklubben (SKK). Annars är det en blandras som ni köper. Vill någon ha en blandras så tänk på att den valpens föräldrar har uppfödaren inte lagt ut särskilt mycket pengar för. Ingen kostnader meritering eller hälsoundersökningar. Jag tycker att 10 000 kr för en blandras är mycket pengar. Det finns inget som heter oregistrerad dvärgschnauzer utan är den inte registrerad så är det en blandras.

Dvärgschnauzern finns i fyra godkända färger och det kommer inte att ändras av Tyskland på typ en miljon år. Förr fanns det många olika färgvarianter men det finns en anledning till att de inte är godkända sedan tiotals år. För många andra raser var nämligen inblandade för att få fram alla möjliga konstiga mönster och färger.

Istället för att sträva efter det unika kanske man ska sträva efter att få en seriös uppfödare. Så mycket mer kostar nämligen inte en dvärgschnauzer som är registrerad i SKK ;-).

Köper ni en blandras för 10 000 kr så tycker jag att ni blir rånade. Betalar ni en charterresa för samma summa med ett bolag igen hört talas om eller lägger ni till litegrann och åker med ett som följer gällande bestämmelser. Köper ni en bil för 10 000 kr eller lägger ni till litegrann och köper av någon som är seriös?

Av Annelie Finnebäck - 1 augusti 2013 08:09

Jag lånade denna bild från FB. Stämmer väldigt bra! Det handlar inte om att skyffla saker och ting under mattan likväl som man inte kan välja glädje när man är i en kris. Det handlar om att när det värsta lagt sig så kan man inte älta allt over and over again. Det stjäl energi och du kan drabbas av hemsk sjukdom - bitterhet.

Det finns de som tror att hela världen är emot dem och de har ingen aning om varför allt händer dem. Allt handlar bara om dem till slut och de tappar sina perspektiv och ser inte att vänner och andra runt dem också har det tufft emellanåt. Men det spelar ingen roll för det egna jaget frodas i bitterhetens ältande. Man är inte i en kris 24/7 år ut och år in. Då är det något annat det handlar om. Mina tankar och min vilja styr jag över själv. Det är helt ok att må rent ut sagt förjävligt i en kris. Det är min uppfattning men mellan kriserna mår jag väldigt bra.

Om jag skulle överlåta till andra att styra över mitt jag, ja det skulle vara som att låta medpassagaren styra med sina fötter trots att jag sitter bakom ratten.

Gårdagens lunch.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards