Alla inlägg under januari 2013

Av Annelie Finnebäck - 31 januari 2013 21:47

Bilderna är på Virus (Mohner's Circus Virus) från utställningarna i Hässleholm och Veberöd maj 2007. Tiden flyger förbi :-).

Virus (är mamma till Trolla och Sixten) är en fantastisk hund i många bemärkelser. Häromdagen hittade hon en nyckelknippa i snön. Ägaren till nycklarna hittades och Virus fick två stora påsar med hundgodis som tack.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 31 januari 2013 07:20

Jag missade stjärnorna på slottet som SVT visat. Årets program ska ha varit snällt och trots det så hade programmet höga tittarsiffror. Jag tycker det är trevligt att TV inte måste fånga tittarna med hjälp av skandaler, elakheter, påhopp mm.

Lite sjukdom kom emellan förra inlägget och detta inlägg men här kommer fler bilder på Tage och Cluras valpar hos kennel Argenta.

"Det finns bara en du kan förbättra, dig själv".

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 28 januari 2013 11:02

Här har det snöat under natten men jag vägrar att skotta. Det räcker för min rygg att jag varit på konferens i helgen samt varit till Stockholm 3 gånger på drygt en vecka :-).

Den här veckan har jag tänkt att jag ska börja luncha ikapp med några av mina vänner. En stressig men rolig januari har vi lagt bakom oss :-). Hela planeringen styrs av när en tik ska löpa och paras men nu är det klart.

Ikväll är det sista gången för delkursen Valpning & parning som ÖLKK anordnar. Jag ska dit och dela ut diplom till kursdeltagarna och nästa måndag börjar juridiken.

Jag har fått fler härliga bilder på Tages valpar hos kennel Argenta. Valparna är nu är fyra veckor! Vet ni någon som vill ha en hanvalp så skicka dem till argenta.nu

Här har vi med en bild men det kommer flera snart här i bloggen.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2013 18:33

En helg i huvudstaden är aldrig fel men denna helg var det inte egna nöjen som stod på schemat. SKK hade specialklubbskonferens lördag-söndag och jag var på plats redan på fredagskvällen. Det är lite ovant att resa utan hundarna :-). Desto mer ovant var det på fredagskvällen när jag var ute på långpromenad. Hur många gånger händer det att man går promenad utan hund :-).

Tack alla underbara vänner som varit hundvakt! Hundarna har haft det toppenbra!

Resväskan är en födelsedagspresent som blivit använd flera gånger och jag är hur nöjd som helt med den. Den är storleken större än en vanlig kabinväska vilket gör att jag får plats med dator och minhuvudkudde :-).

Nu är jag hemma i mitt slott med dogsen och vi ska bara mysa ikväll.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 25 januari 2013 07:05

Jag vaknade imorse utan min huvudkudde men det gjorde inte Trolla :-). Mystjejen som inte ens ska sova i sängen. Men men är man bortskämd så är man :-).

Efter lite hundrastning tänker vi somna om :-).

Sen ska jag ägna mig åt att jaga en snickare för ett projekt. Mer om det sen.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 24 januari 2013 06:55

Trolla är ingen tik som blir låg för att hon löper, tvärtom. Däremot blir hon om möjligt än keligare. Nära nära nära, är temat hon kör på. :-).

Bilden är på Trollas pappa Tage när han leker med ordspråkskullen för ett par år sedan.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2013 17:40

Bilden med två valpar (ordspråkskullen) som sitter ner; valpen till vänster är Trolla ( Brackets Åsikt Utan Insikt) när hon var fyra veckor. Den andra bilden är på Trolla på cupen i maj förra året. Mörk som valp men inte som vuxen. Det finns mycket som lockar mig att ha just peppar/salt av de fyra färger som finns. Men en är just att man ser resultat hela tiden när man trimmar.

Sixtens svenska utställningschampionat är nu registrerat hos SKK. Vi har världens bästa kennelklubb! Smidigt och snabbt som vanligt för att underlätta för oss medlemmar.

Nu ska vi börja titta på norska och danska utställningar. Ja, norska planerades in imorse :-) samtidigt som ytterligare en av mina vänner bokade in sig på samma hotell i Helsingfors :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 22 januari 2013 17:27

Jag har lagt två sjukt stressiga veckor bakom mig. Får passa på att be om ursäkt att jag nog missat massor av aktiviteter på Fb och inte varit särskilt social för övrigt. Men nu återgår vi till normalläge igen.

Ikväll blir det relax här hemma. Bara vara och mysa med dogsen. Det ska kanske bli lite Filmnet.se också, om jag inte somnar vill säga :-).

Funderar på valpnamn :-). Jag har redan ett favorittema men det beror lite på antalet. Ni får hålla er
till tåls till de är födda. Jag hade tänkt det temat till förra kullen men då blev det en valp så vi får hålla tummarna för några till den här gången. Annars är det bara att vänta till nästa gång :-). Den som spar han har eller hur det var :-)

Det blev en semla idag!

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards