Alla inlägg under januari 2013

Av Annelie Finnebäck - 22 januari 2013 06:59

För några månader sedan när någon med ledsam själ hade skrivit en anonym kommentar i min blogg så sa en vän, jag skriver så lite som möjligt så ingen kan vara elak.

Det där har jag funderat på lite sen dess och kommit fram till att jag skriver om det jag brukar skriva :-). Varför skulle jag låta andra människor styra mig?

När det gäller det absolut privata så kommer det alltid att vara "less is more". Jag skriver gärna att jag parat Trolla och är glad för att hon är det. Om det visar sig om några veckor att hon inte är dräktig, ja då skriver jag det också. Jag tänker vara glad tills jag vet något annat, varför inte. Alltid bättre att välja glädje!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2013 20:34

Visst var valpbilderna från imorse söta! Det är så man vill beställa ett tjog :-).

Bilden i denna blogg är på NORD UCH La Leia's Brilliant Bailey som valp när han blev BIS-4 VALP.

I eftermiddags blev det återigen en lyckosam parning mellan Trolla och Bailey. Tog det tre minuter i lördags att få till det så tog det två minuter idag :-). Trolla hade inte haft något emot att vi packat med oss Bailey hem :-).

Trolla som alltid haft tysta löp körde denna gång en mix av tyst löp och icke tyst löp. Alltid lika spännande eller inte :-). Men nu är hon parad så nu är det bara att vänta. Tack Frida!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2013 07:39

Kan man få nog av valpar. Ja, kanske som uppfödare att man har några minuter då och då av matthet av alla deras upptåg. Jag minns punkbandskullen, åtta valpar som for runt i trädgården :-). Det var inte lätt att hålla räkningen på dem. Men nog av dem får man aldrig. Det är så roligt att följa dem hela vägen.

Här kommer bilder på Tages valpar hos kennel Argenta som är 3 veckor gamla och så söta!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 19 januari 2013 21:42

NORD UCH La Leia’s Brilliant Bailey


Ibland blir inte allt som man planerat. Ryggen är inte hundra utan gör sig fortfarande påmind och fixar inte flyg, hund i väska över axeln och övernattning i någon annan säng än min egen. Därför bestämdes det att Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt) skulle paras med NORD UCH La Leia’s Brilliant Bailey som är uppfödd och ägs av Frida Tjernberg. Bailey är inte min B-plan av den enkla anledningen att jag aldrig har en plan B. Bailey hade jag tänkt som plan A till Trollas kull nummer 2 och till tikvalp från kull nr 1 som det var tänkt ursprungligen. Fördelarna är detsamma och de vill jag hålla fast vid. Nu fick det bli lite omkast på kullarna men det känns bra. Hade det inte känts bra så hade det inte blivit någon parning, svårare än så är det inte. Trolla gillade Bailey skarpt :-). Hon sprang direkt in hemma hos honom och började leka med honom. Hon var inte någon blyg viol direkt :-).


Kram alla vänner!


  

Av Annelie Finnebäck - 19 januari 2013 07:41

Jag älskar vintern! Här bilder som jag lånat på två killar som också älskar vintern :-). Tore (Kaspelix Square The Circle) som plöjer snö och så Messi på skotern (Brackets Don't Mess Around).

Hittade ett ordspråk igår som jag gillar skarpt:

"It is difficult to live in the present, ridiculous to live in the future, and impossible to live in the past. Nothing is as far away as one minute ago."
Jim Bishop

Hundar har lite lättare än oss att leva i nuet :-). Vi har en del att lära av våra fyrbenta vänner :-). Själv har jag bokat hotell 2014, he he he. Men ibland måste man ordna med lite praktiskt som innefattar framtidsplaner :-).

Om allt går enligt planerna så kommer SE UCH Brackets Sixten Redlös "Sixten" bli pappa åt en kull hos Kennel Go Go Dolls i vår och INT UCH NORD UCH Kaspelix Kompis Tage "Tage" kommer att bli pappa till en kull hos kennel Elofins.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 17 januari 2013 06:49

Igår visade det sig att 2013 återigen blir ett bra år! Fick meddelande om att en toppenbra aktivitet kommer att bli av. I och för sig om ett par månader men den som väntar på något gott... Jag gillar människor som har en idé och sen tar tag och ordnar med saker och ting så det blir av.

MH, ja det var många som hörde av sig och ville vara med efter att jag lagt ut om mitt uppfödar-MH den 20/4. Jag ska se om jag kan fixa en dag till. MH är som med allt annat, en pusselbit i det stora hela. Visst kommer färre motiveras när avgiften ökat till 600 kr och har svårt att ordna platser. I länet ska vi nog försöka få till MH i 2 dagar totalt.

Ni som var med på föreläsningen om mentalitet med Bodo Bäckmo för ca 2 år sedan som SSPKs mentalkommitte anordnade, visst skulle det vara trevligt med en repris.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 16 januari 2013 08:06

Bilden är på Trolla när hon var fyra månader. En del döper sina kullar utifrån alfabetet och en del kör med ämnen. En del gör både och. Själv kör jag på ämne.


Till ordspråkskullen fanns det hur många bra ordspråk som helst. Jag älskar Trollas namn i stamtavlan - Åsikt Utan Insikt :-). Hur vanligt är inte det om ni tänker efter. Ett annat ordspråk som är jättebra är - genom sig själv känner man andra. Tyvärr blev det ordspråket tillsammans med mitt kennelnamn fler än 35 tecken. Men visst är det ett bra ordspråk. Det är så många som har åsikter och dömer andra men tänker man efter så pratar de oftast om sig själva.


Igår hade vi ett bra planeringsmöte med ÖBKs mentalfiguranter. Det känns bra inför årets aktiviteter. Exempelvis är det krav för alla bruksraser att ha genomfört MH för att få registrera sina valpar i SKK. Så det är viktigt att vi fyller på med nya funktionärer hela tiden så vi inte en dag står utan.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 15 januari 2013 08:01

Bilden är på Messi (Brackets Don't Mess Around) då han var 3,5 vecka. I april fyller han 1 år och efter det ska han mentalbeskrivas. Messi var ensam i kullen men det gick utmärkt. Han fick tidigt vara med mina vuxna hundar för att lära sig umgås med andra hundar. Messi är en lugn och stabil kille som får använda sin hjärna ofta för att träna spår och sök.

Messi bor i en underbar familj och hans närmsta hundkompisar idag är två Bordercolliehanar.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards