Alla inlägg under maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 30 maj 2011 22:23

Ja, Kungen ska man nog inte ha som vän när det blåser :-). Vad gör kungen när det blåser. Jo, slänger sina icke felfria vänner överbord. Har precis läst den intervju som kungen gav till TT. Absolut inte ok att göra affärer med kriminella men varför finns överhuvudtaget tanken på att betala för bilder om allt i deras umgänge nu varit så rumsrent. Jag tycker det är dags att han lämnar över till Victoria! Såg en dokumentär på TV4 som handlade om en flicka som bytt hjärta. Livet är ett mirakel! Jag har precis trimmat Virus, en dröm att trimma. Nu har hon och hennes son Sixten, Tore och Tage somnat hos mig i soffan. Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 29 maj 2011 19:45

Ytterligare en toppendag! Plantering stod på schemat idag igen :-). Syrenerna som vi klippte/sågade ner förra året blommar nu i vitt :-). Syrener är inköpta och jag inväntar leverans. Nästa år ska jag beställa hem planteringsjord. Jag har en skiss i huvudet hur jag vill ha det på framsidan. Siktar man mot stjärnorna så hamnar man i trädtopparna. DetDuger gott åt mig som är nybörjare. Nu kan itresseklubben anteckna :- att jag sått sockerärtor, basilika, rödbetor, några sommarblommor och planterat Basilika, Oregano, rabarber, Klematis, Lavendel. Ska surfa på datorn och hitta en leverantör av sten/grus som ska ligga runt pallkragarna och i de planerade rabatterna. Sen blev det trimning av Trolla, Sixten och Tage. Nu blir det promenad. Sen ska hundarna få extragoda tuggben. Stort grattis till mina vänner Veronica och Maria från kennel Velvet Dandy's som blev BIG-1 med sin Affenpinscher Velvet Dandy's Dartanjang! Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 29 maj 2011 14:12

Till ära av mors-dag som firas för sällän! Alla mina tjejkompisar dubbelarbetar, det vill säga arbetar/sjukskrivna och fixar trots det majoriteten av hushållssysslorna och barnen. När pappan tvingas skjutsa på barnen så är han helt plötsligt duktig. Snälla bortskämda barn skärp till er. Lyft blicken från datorn en stund och fundera på vem som slitit och offrat mest för att hålla samman allt. Få av er kan säga att det är pappa. Oftast har man tagit på sig "ansvaret" för husfriden skull eller för man är uppfostrad till den "duktig" flicka. Oavsett orsak så hoppas jag att ni mammor uppskattas av era barn!Öhh tänker någon man nu men jag klipper gräsmattan och byter däck på bilen. Några påpekanden från min sida: 1) du gör detta när det passar dig eller anpassar du dig till barnen? 2) byta däck kostar idag 250 kr på en verkstad och tar max 20 min, så det är så att säga genomskådat :-). Gräsmattan klipps vanligtvis mellan mitten av maj till mitten av september. Ja har du en handjagare så kan du få pluspoäng för det men inte annars. Gräsmattan klipps inte varje dag.Nej, ni barn som tar er mamma för givet och hoppar på sympatitåget för era pappor, skärp er! Umgås med sina barn det gör man från det de är små och tar ansvar för att det handlas nya kläder. Nej, man blir inte årets pappa för att man börjar ta mer ansvar för barnen r de först kommit in i tonåren :-). Min mamma har alltid satt sina barns behov före sina. Självklart ska man få ta hand om sig själv och unna sig aktiviteter och exempelvis nya kläder. Som vuxen kan man inte lägga pengar på sig själv och sen säga till sina barn, nej jag har inte råd att skjutsa dig mm. Heja mammorna men tänk vad bra det vore med bättre balans i ansvarsdelen. Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 28 maj 2011 13:50

Inget fungerande internet idag heller. Morgonen började med shopping på Plantagen sen vidare till Blomlandet men hittade inte dit utan det blev Almstedts sommarlager istället. Sist blev det Ikea och Willys. Per Morbergs bok om grillning inhandlades på Willys. Väl hemma blev det lite plantering. Måste fylla på med ytterligare jord innan jag kan plantera klart i pallkragarna. Nu väntar jag på att pajen med västerbottenost i ugnen ska bli klar. Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 27 maj 2011 21:23

Mitt trådlösa bredband fungerar inte av någon anledning så jag får blogga via MMS på min Iphone. Helgens projekt startade redan idag. Markduk är nu på plats och ska fyllas med sten och plattor. Det kommer nog inte bli klart i helgen utan när jag räknar på mängden som åtgår så får jag nog beställa och få det hemkört. Jag har konfererat med en vän och kommit fram till att småstenen som gångarna ska fyllas med ska vara en blandning av två grå nyanser. Pallkagarna är svarta och huset mörkgrått. Sen ska blommor och växter sätta färg. Trädgården på framsidan har jag delat upp i småprojekt och det här blir det första. Nu ska jag koppla av med en ny inredningstidning. Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 26 maj 2011 07:28

Köpahund.se är SKKs nya sida för alla som letar valp. Ett bra alternativ till exempelvis Blocket. Själv annonserar jag inte på blocket för jag vill inte ge pengar till en verksamhet där det florerar annonser med falsk information och smuggelhundar. Blocket omsätter miljarder på alla annonseringar. Säger sig självt att Blocket omöjligt kan kontrollera allt. Var dock uppmärksam på att rasklubbars valphänvisningskrav kan skilja sig mot SKKs. Det är bara valpar som är så pass gamla att de är registrerade som förmedlas här. Vill man vara ute mer i god tid så hittar man planerade kullar på rasklubbarnas hemsidor. Uppfödare som inte fått en kod hem för att administrera sin valpkull kontaktar bara SKK. 

 
Av Annelie Finnebäck - 25 maj 2011 21:07


Såna här hittar man lite här och var i trädgården, hundarna är inte
råttfångare för inte :-)
 



Nytt tidningsställ från Bruka Design


Jag kan rekommendera en toppenbra butik i Örebro som heter CE Inne & Ute! Ligger i närheten av Örebro slott. Butiken är en dröm för oss som älskar vitt och Bruka Design :-). En kompis sa "men du kunde fått ett tidningsställ gratis på Ikea jämfört med den där". Hon har förmodligen rätt men man hade inte fått samma känsla. Som tur är så har jag en annan vän som har samma Bruka Design-beroende som jag och där får jag full förståelse för mina inköp :-).

  
Som placerades i sovrummet för att hålla ordning på nya tidningar

     

Kvällens läsningI


Idag hade jag med mig finaste Hilding (Brackets Civil Olydnad) från punkbandsklullen hem för trimning. Man glömmer att de är 4,5 månader när de står som ljus på trimbordet. Hur mysig och go som helst. Hans familj är jätteduktiga med pälsen och sköter honom utmärkt. Man blir verkligen glad som uppfödare och som trimmare. Sen blev det styrelsemöte med Dvärgschnauzerringen per telefon och nu ska det bli kvällsrastning och sen TV.


Jag har även hunnit med att leka trädgårdsmästare :-). Nej, jag har inte tagit livet av mina Mårbacka Pelargoner utan jag har bara bytt plats. Pelargorna fick ge plats på Penséerna istället. På framsidan är det bara sol några timmar på förmiddagen och det gillade inte Pelargonerna. Så fortsättningsvis ska det bara bli supertåliga blommor på framsidan.


Kram alla vänner!



Jag älskar mina Penséer

    


     

Av Annelie Finnebäck - 24 maj 2011 22:50

Tur man har Facebook så man snabbt kan fråga sina vänner om råd. Exempelvis hur man sköter sticklingar från Mårbacka Pelargoner. Finns säkert de som använder både Facebook och bloggar till något negativt. Själv behöver jag inte gömma mig bakom ett tangentbord :-). Bättre att prata direkt till människor istället för om dem. Livet är alldeles för värdefullt och kort! Ta vara på glädjen i livet istället!Har monterat två tavellister i vardagsrummet. Skönt att få tillbaka högerhanden igen :-). Antibiotika, måste vara en av de bästa uppfinningarna någonsin!Kram alla vänner!

 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards