Alla inlägg under juni 2013

Av Annelie Finnebäck - 30 juni 2013 19:00

Brackets Halla Ballou "Torsten" charmar folk på stan :-). Man kan få ca 3 meter i taget innan någon stannar och vill hälsa på valparna :-).

Det där till vänster är tejp och kallas konstverk och ingår i Open art. Konst är något som berör sa någon vi sett tillfälle. Jag tycker inte att tejp passar till ett slott som är byggd i mitten av 1300-talet.

Brackets Vira Blåtira "Vera" kollar läget.

Tänkte få en fin bild på Vera och Torsten. Det fick sådär :-).

Mot Wadköping och Stadsparken.

Jag mötte en kompis dotter och så följde vi med till Wadköping där det var medeltidsmarknad.

Jättebra social träning. Vera och Torsten var rätt trötta när vi kom hem så spårning väntar vi med till en annan dag.

Till höger har ni ett konstverk till som ingår i Open art.

Resten av dagen har vi njutit i sommarvärmen här hemma. Vi är valpvakt åt Amore som är son till Sixten. En helt underbar liten kille!

Av Annelie Finnebäck - 29 juni 2013 14:16

Vi har tittat TV4-play "Sommar med Ernst" för att i dagens regn- och åskväder få lite sommarkänsla :-).

Bilden ovanför är från gårdagens trimpass i trimhuset. Det är två kusiner som är fångade på bild Amore (Gogo Dolls Bellini Amore) och Ture (Brackets Kiviga Kruse).

Det ska bli ett pass idag också men då är det Tages tur.

Kvällens TV-tips är Kommissarie Banks på SVT. Själv sparar jag avsnittet till morgondagen och ser den via play.

Av Annelie Finnebäck - 28 juni 2013 19:15

Här är en bild på Sixtens son Amore (Gogo Dolls Bellini Amore).

och en bild till på honom.

Jag har införskaffat nya rostfria skålar till dogsen. De är lite tyngre så de står stabilt utan gummifötter. Tycker halkskydd under skålar blir så ofräscha efter en tid.

Det här kan vara ett ålderstecken :-). Men jag kommer inte ihåg om jag lagt ut bild på trimbordet från parma.se
Det är ett bra komplement till mitt höj- och sänkbara trimbord i trimhuset. Bara för någon att stå bredvid och trimma.

Lånade den här bilden på FB. Snacka om att ha inre styrka! Inre styrka behövs för att släppa och gå vidare men han är helt klart på en annan nivå med tanke på det han varit med om.

Av Annelie Finnebäck - 27 juni 2013 21:56

Idag var vi alla på besök hos Lotta och Gregor, kennel Djakartas i Sala. Pudeln Gun funderar väl fortfarande vad de var för några som kom på besök :-).

Nu vet Torsten, Vera och Ture vad Toyoudlar är :-). Fulla av bus och roliga att leka med var dem.

Vi hade en trevlig dag hos Lotta och Gregor men tiden går så fort jämt.

Jag blev kär! Inte i en dvärgschnauzer och inte i en toypudel utan i Lottad Mini IPad :-). Jag bara måste ha en sån! En vit självklart :-). Jag kollar alltid på play i min IPhone och surfat och har inte riktigt fallit för IPad. Men en Mini, jag en sån skulle passa stenbocken perfekt :-).

Av Annelie Finnebäck - 26 juni 2013 13:12

Tage finns överallt här hemma! I sina härliga barnbarn och dotter, på muggar, iphoneskal men först och främst som sig själv :-).

Ett besök hos kiropraktorn var välkomnat av min rygg. Passade även på att handla doftpåsar...

...i denna mysiga butik på Storgatan.

Var ute i ösregnet och plockade Pioner i min trädgård. Känns lite lyxigt att kunna plocka här hemma och ha färska blommor.

Regnet öser ner och senare idag blir det Sixtens tur på trimbordet.

Av Annelie Finnebäck - 25 juni 2013 19:15

Visst är det mysigt med dvärgnosar. Den här nosen tillhör Torsten (Brackets Halla Ballou). Torsten hamnar alltid i allas famn :-). En riktig myskille!

En bild till på Torsten.

Vera (Brackets Vira Blåtira) gillar även hon att mysa.

Vera

Vera

Här har vi Ture (Brackets Kiviga Kruse) som var med shoppingrunda idag.

Torsten hjälper till att ta hand om blommorna :-).

Hicka (Brackets Hicka Persika) har flyttat hemifrån och heter numera Sonja efter Norges drottning.

Så nu har vi tre valpar kvar vilket är mitt eget val. Njuter varje dag av dem. Valparna är helt underbara. Man får väcka dem på morgonen, riktiga sömntutor :-).

Nej, nu ska jag och Tage ha egentid och gå en pw.

Av Annelie Finnebäck - 24 juni 2013 17:47

Gänget fick följa med idag när Hicka skulle till veterinären för pass mm inför sin flytt till Norge.

Trolla och Sixten smiter undan solen en stund.

Vi har haft en härlig sommardag idag! Ska spåra någon dag med småfolket. Det blir bara ett kort enkelt spår när de är så här små. Men det är väldigt bra hjärngympa för dogsen.

Nya tuggben till småfolket uppskattades :-).

Av Annelie Finnebäck - 24 juni 2013 07:41

På bild: Sixtens son Gogo Dolls Bellini Amore "Amore" 14 veckor gammal. Mamma är Small Block Beauty Binna och uppfödare är Alexandra Hjärtmyr.

Det här blir en riktig snygging! Amore är också en väldigt trevlig dvärgschnauzer.

Talking to me :-). Älskar den där schnauzerblicken under lugg.

Det ska bli riktigt kul att få följa Amores utveckling.

Igår lyssnade jag klart på denna ljudbok. Alltid trevligt med en tripp till Gotland :-).

Och har nu börjat lyssna på denna. Inferno har jag 3 timmar kvar på men jag har lagt den boken lite på is.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards