Alla inlägg under juni 2013

Av Annelie Finnebäck - 7 juni 2013 22:57

Jag älskar mitt trimhus! Det är isolerat vilket gör att man nyttjar det året om. Det fungerar också som gästhus. Idag fick det exempelvis fungera som fotostudio :-).

Alexandra från kennel Gogo Dolls kom på playdate med sina två hanvalpar som min Sixten är pappa till. Vi passade på att fota dem och två av mina valpar. Här är bilder på två mycket trötta valpar, Torsten och Vera :-). Efter några timmars lek med sina kusiner så var de helt sluta.

Av Annelie Finnebäck - 7 juni 2013 06:30

Senare idag blir det kusinträff här hemma :-). Sixtens valpar från kennel Gogo Dolls kommer på besök. Bus bus och bus står på schemat då :-). På bild, Gogo Dolls Bellini Grigio.

Av Annelie Finnebäck - 6 juni 2013 18:39

Idag har jag och Sixten varit på handlerkurs. Jag kan verkligen rekommendera Svante Frisk! Kunnig, rolig och pedagogisk. På den här kursen fick alla individuella tips. Inget allmänt utan alla fick köra igenom med sin hund och träna på det som behövde förbättras! Bordsträningen var kanonbra! Ofta glöms bordshundarna bort på handlerkurser men inte på denna.

Sixten har slocknat :-). Valparna fick möjligheten att se flera olika hundraser idag. De är lite för unga än för ringtröning men snart så är det deras tur.

Av Annelie Finnebäck - 3 juni 2013 19:22

Här är en bild på Tages son i Finland Andalbagat Gregor Grandeur "Elmeri" (35 cm) 11 månader gammal (CH. Kaspelix Kompis Tage x Andalbagat Czarina Charm).

Av Annelie Finnebäck - 3 juni 2013 07:03

Imorse vaknade jag av att Sixten snarkade :-). Han har haft energi i helgen så det både räcker och blir över med svansen i topp.

Någon frågade igår "bromsar han" när jag sa att han inte alltid vill gå ordentligt. Sixten har ingen broms :-). Bara full fart framåt är det som gäller för honom. Men hellre det än en seg hund som inte tycker det är kul.

Jag har fått jättefina bilder på Tages valpar i Finland som jag ska lägga ut här inom kort.

Av Annelie Finnebäck - 2 juni 2013 21:37

Idag gick och stod Sixten :-). Igår sprang/galopperade han om vartannat men idag skärpte matte till sig :-).

14 timmar i bil, sol sol sol, värme värme värme, skratt skratt flams. Ja, så har helgen sett ut. Jag köpte med pizza hem kastade mig över den helt utan något som helst bordskick :-). nu med lite mat i magen så börjar hjärnan fungera någorlunda igen.

Vi har haft en toppenhelg och idag fick vi träffa Tage och Cluras dotter som debuterade i valpklass med HP och en andraplacering. Eileen är ett litet energiknippe och hon är jättefin!

Vi har campat med Velvet Dandy' idag och jag avslutade dagen i Norrköping med att se SKKs BIS-final där Veronica tävlade med Mohner's Joyride och fick nöja sig med att visa upp en fantastisk schnauzertik! Jag vet inte när jag såg en hund senast röra sig så perfekt. Hon tog inte ett felsteg och helt oberörd av värmen.

Jag mailar foton till ett imorgon som jag fotat åt!

Av Annelie Finnebäck - 1 juni 2013 21:41

Vi kom hem från Drammen med reserv-cert så nu blir det fler resor till biltunnlarnas land :-). Vi har haft en trevlig semesterweekend i grannlandet i Väster och kom hem i eftermiddags till dukat middagsbord :-). Var så hungrig så jag glömde fota :-).

Imorgon blir det utställning igen och då Norrköping. Idag blev Mohner's Joyride (Schnauzer peppar&salt) bäst i gruppen i Norrköping på SKKs utställning för Ilona Onstenk Shenk. Mohner's Joyride är uppfödd av Virus uppfödare kennel Mohner, ägs av Velvet Dandy's och visad av Emily O'Shea! Så imorgon håller vi tummarna för dem i BIS-finalen! VD's Affenpinscher blev fyra i gruppen.

Valpbilden är på Hicka (Brackets Hicka Persika). Tycker valparna växt på bara ett dygn.

Av Annelie Finnebäck - 1 juni 2013 21:39

Vi kom hem från Drammen med reserv-cert så nu blir det fler resor till biltunnlarnas land :-). Vi har haft en trevlig semesterweekend i grannlandet i Väster och kom hem i eftermiddags till dukat middagsbord :-). Var så hungrig så jag glömde fota :-).

Imorgon blir det utställning igen och då Norrköping. Idag blev Mohner's Joyride (Schnauzer peppar&salt) bäst i gruppen i Norrköping på SKKs utställning för Ilona Onstenk Shenk. Mohner's Joyride är uppfödd av Virus uppfödare kennel Mohner, ägs av Velvet Dandy's och visad av Emily O'Shea! Så imorgon håller vi tummarna för dem i BIS-finalen! VD's Affenpinscher blev fyra i gruppen.

Valpbilden är på Hicka (Brackets Hicka Persika). Tycker valparna växt på bara ett dygn.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards