Alla inlägg under augusti 2012

Av Annelie Finnebäck - 26 augusti 2012 00:06

Det är få människor som får det att krypa i mig. Mr Bean är en av dem. Vi började se en långfilm, Mr Bean på semester. Ingen av oss klarade oss till slutet. Det kryper i mig fortfarande. Nu är natt och de gröna ska snart slutas.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 25 augusti 2012 17:55

Tre av mina älskade hundar. Första bilden är Strula och Trolla. Den andra bilden på Tore.

Idag har jag laddat batterierna inför nästa vecka :-).

Funderar lite om avel och det kommer att mynna ut i ett eget blogginlägg. Men visst är det skönt att veta att man kan mest om avel och andra kan mindre eller ingenting :-). Jag var ironisk nu så tro inget annat.

Ödmjukhet och kunskap är viktiga delar i avelsarbetet. Jag är glad för alla kunniga människor jag har omkring mig! Tack för att ni delar med er av er kunskap!

Ikväll blir jag bjuden på middag igen ;-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 24 augusti 2012 16:29

Ikväll blir jag bjuden på middag :-).

Promenix med dogsen står på schemat. Imorgon ska Strula trimmas. Hon skulle trimmas under veckan men så blev det inte. Ikväll blir det som Jollan säger "chill" och god mat.

Lycka till alla på Gotland! Själv ska jag börja lyssna Anna Janssons senaste bok. Det det närmsta jag kommer Gotland i helgen :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 23 augusti 2012 21:04

  


Snigel som husdjur kanske inte skulle vara så dumt. De lever utomhus och tar alltså ingen plats inomhus. De kräver ingen pälsvård men frågan är vad man skulle göra då :-). Det skulle inte heller bli mycket till promenader... Nä håller mig nog till Dvärgschnauzer ändå. I helgen ska det bli bad och trimning. Ser verkligen fram emot badkaret som en vän köpt med till mig.


 


Kan verkligen rekommendera ovanstående bok. Förutom att lyssna på ljudbok när man trimmar så är det toppen att somna till. Man får bara inte glömma trycka på "Sleep" så den stänger av efter en viss tid. Glömde det igår och vaknade vid 0230 och undrade vem som pratade och pratade i mitt sovrum. Så ikväll ska jag somna tidigt med sleep inställt så slipper man spänningshuvudvärk :-).


 


Är det någon som inte har något från Ikea i sitt hem? Jag har satt upp en lapp "ingen reklam tack" på min brevlåda. Alternativet hade varit att skaffa en container så alla reklam som man får varje dag skulle få plats :-). Nu hade lappen lossnat och det passade bra häromdagen då jag fick Ikeakatalogen i brevlådan. Men lappen ska tillbaka för jag har tröttnat på 250 reklamblad från vartenda företag i hela Sverige.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 22 augusti 2012 07:38

Min handler Kaspelix-Joline är inte bara duktig att visa hund. Igår blev det två segrar av två starter (hoppning) med sin häst Polly! Grattis bästa Jollan!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 21 augusti 2012 22:19

En bild är på Strula som kollar på TV. Jag är dålig att kolla på TV, föredrar hellre play på datorn. Men igår var jag en av 1,4 miljoner som tittade på Dallas. Var det bra? Nej, men Dallas är kult så självklart var jag tvungen att titta på den "nya" serien.

Allt är ju knappast nytt i nya Dallas. Gubbarna är gamla som gatan och rynkiga till max. JR lika elak som vanligt. Inget nytt där inte. Kvinnorna fulla med Botox oavsett ålder. Inget nytt med att karlar får se ut som själva f** medan kvinnor ska vara perfect från topp till tå ;-).

Jag älskade Dallas när jag var liten och med tanke på att 1,4 miljoner bänkade sig framför TVn igår så var jag nog inte ensam om det.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 19 augusti 2012 18:42

Jag älskar TV-serien "True Blood" så nu lyssnar jag på ljudböckerna på storytel.se. Är inne på andra boken i serien och jag är inte besviken. Det är alltid svårt att läsa boken först och filmen sen eller tvärtom. Lite annorlunda än tv-serien är det men det är inget som stör.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 19 augusti 2012 12:24

Dagen har för tillfället ett engelskt tema. Började med Scones och ska nu titta på "Engelska mord" på SVT Play via min IPhone.

Älskar denna ohektiska helg. Det är varmt och soligt så vi passar på att nyttja trädäcket.

Idag jobbar jag på att hitta hundar till ÖLKKs anatomikurs som Svante Frisk håller i. 7 individer på lördagen 1300-1600 och ett par raser med 5-6 individer till söndagen. Vad gjorde man utan mail och excel :-).

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards