Alla inlägg under augusti 2012

Av Annelie Finnebäck - 7 augusti 2012 17:48

 


Äntligen har jag sagt upp mitt fasta telefoni! Skulle ha gjort det för evigheter sedan men har väl trimmat och gjort annat i hundväg istället :-). Jag använder aldrig min fasta telefon och luren ligger av så det tutar nog upptaget när man ringer. På min Iphone har jag stängt av röstbrevlådan sedan flera månader tillbaka och det fungerar alldeles utmärkt för mig. Svarar jag inte så får man ringa igen eller skicka SMS. Det var lite tradigt när man hade 14 meddelanden inpratade och när man kom till samtal nr 3 så har den personen som pratat in meddelandet glömt att trycka bort samtalet så meddelandet blir typ 15 minuter långt istället och min puls jättehög :-).


Förra ljudboken som är bok nr 9 i Mari Jungstedts serie var toppenbra och nu har jag börjat lyssna på den senaste "Den sista akten".


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 7 augusti 2012 17:44

 


Av Annelie Finnebäck - 7 augusti 2012 08:26

Jag lånade denna bild från Facebook. Talande bild eller hur ;-).

Av Annelie Finnebäck - 6 augusti 2012 19:21

Jo, det gör det! Sen finns det en uppsjö bra och lämpliga kläder men jag vill ändå inte vara ute när regnet vräker ner. Medan jag trimmade Tore och Trolla så lekte Strula och Sixten ute i ösregnet för fullt. Det var duschen som gällde för dem sen :-).

När har man handlat klart till sin hobby ;-). Typ aldrig, ha ha ha :-). Idag har en vän köpt med ett babybadkar med stativ på Ullared åt mig. Toppenbilligt och toppenbra att bada Dvärgschnauzer i. En bra kombo! Jag får hem det om några veckor och då utlovas bilder!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 5 augusti 2012 17:46

Bilden är en vy över Kopparbergs agilitybana, vilken utsikt!

Vi njuter av livet på landet men idag blev det en avstickare för att vara ringsekreterare på Kopparberg BKs inofficiella utställning.

En av mina vänner fick ett hatbrev via e-post (från anonym adress givetvis) efter att ha jobbat som ringsekreterare på en utställning. Det hade blivit omändring på plats så ringsekreteraren fick byta plats och jobba på sin ras. Jag kan bara konstatera att glädje hos människor kan få en liten klick av andra människor att bete sig under vuxennivå. Till er som är fyllda med glädje, låt er aldrig rättas in i bitterhetens led!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 4 augusti 2012 13:12


Jag älskar stjärnor! Min mamma har tröttnat på sina stjärnor så då fick jag dem :-). Så nu har jag ännu fler stjärnkuddar och ett extra överkast! Jag älskar vitt här hemma men bryter gärna av med lite färg, he he he, det vill säga lite grått :-).


 
överkast



här kommer en gammal bild på mitt stjärnsovrum :-)  


Vädret är fortfarande på topp, lite lite molningt men vad gör det! Utomhusaktiviteterna fortsätter!


Kram alla vänner! 

Av Annelie Finnebäck - 4 augusti 2012 09:40


Sixten med blixten i ögonen :-)



Sixtens favoritlek är att smyga sig på tjejerna och sen bli jagad av dem :-). Tore och Tage älskar också leken jag-jagar-dig-så-jagar-du-mig-sen och att kampa med leksaker. Även Strula gillar att leka med leksaker. Det känns som om hon alltid har bott hos oss.


 Strula och Trolla busar för fullt


Halvsystrarna Strula och Trolla busar för fullt och så fort de får syn på en smygande Sixten så jagar de honom tillsammans. Sen kan de ligga bredvid varandra och vila.




vår vy idag


Senare i eftermiddag blir det lite pälsvård och ljudbok förstås :-). Förra ljudboken jag lyssnade på "Den farliga leken" av Mari Jungstedt är den bästa hittills i hennes deckarserie.


Kram alla vänner!  

Av Annelie Finnebäck - 3 augusti 2012 18:35

Ja med storytel blir man hooked på ljudböcker :-). Ska snart börja lyssna på en ny med Mari Jungstedt. Jag har aldrig varit på Gotland där hennes böcker utspelar sig. Får kanske passa på och slå två flugor i en smäll samtidigt som det är utställning i Visby. Det blir inget Gotland i år utan vi är inbokat på annat då.

Vi njuter av trädgården och vackert väder. Tystnaden är ljuvlig! Vädret är perfekt, inte mer varmt än att hundarna orkar busa för fullt.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards