Alla inlägg under augusti 2012

Av Annelie Finnebäck - 2 augusti 2012 16:29


det känns som jordgubbssäsongen sjunger på sista versen  


Jag läser bloggar, gör du? En del vill inte riktigt säga att de läser andras bloggar. Det kanske inte anses tillräckligt fint att läsa bloggar ;-). Jag vet inte varför man inte kan säga att man läser bloggar om man nu gör det. Men vi lever i en demokrati så då har man givetvis den rätten :-). Det är ju inte som man tjuvläser eftersom bloggarna finns där öppna för att kunna läsas av vem som helst.


Jag erkänner gärna att jag läser bloggar ;-). Jag läser av intresse och nyfikenhet! Det tar inte många minuter av mitt liv. Jag har som jag skrivit tidigare valt bort de som innehåller pajkastning eftersom de inte tillför något. Ordet nyfikenhet kan ibland förknippas med något negativt men man får inspiration och även tips om olika saker som inredning, trimning, träning mm genom att läsa andras bloggar. Det är ett enkelt och smidigt sätt att hänga med vad som händer och sker.


Självklart skriver man inte allt i sin blogg. Vissa saker är väldigt privata eller väldigt oviktiga ;-). Vad man skriver är upp till var och en under förutsättning att man följer svensk grundlag. Är man medlem i SKK så ska man också följa deras grundregler.


Mina vänners bloggar läser jag givetvis men jag läser även icke-hundbloggar som exempelvis Magdalena Graaf’s blogg. Varje vecka publiceras där en läsarkrönika och denna vecka är ämnet – ex som inte kan släppa taget.


En annan blogg är ”Inredning och design”. Just nu har bloggaren semester och semesterbloggar men gå in på tidigare inlägg så får ni många bra inredningstips, för stora som små förändringar.



Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 2 augusti 2012 08:17


Velvet Dandy's Dartanjang "Dart"  


Jag har fixat lite på kom-i-håg-listan som var en annans lista egentligen men när det är semester så får man hjälpas åt :-). Tjänster och gentjänster….kanske man kan få en dvärgschnauzer visad i framtiden som gentjänst ;-). Skämt åsido jag tror på att man kan hjälpa andra utan att förvänta sig något tillbaka.


Virus har varit här för trimning och blivit skjutsad hem till Karlskoga. Hur fick Virus sitt namn? Hennes mamma kallas för Circus och jag och mina vänner brukar skoja att man drabbas av schnauzervirus och det finns inget bot på det. En gång schnauzer alltid schnauzer :-). Så när Virus föddes hos Kennel Mohner’s i Danmark så skulle kullen börja på C och givetvis var temat circus. Jag föreslog Virus för Helle som nappade direkt. Så därför heter Virus i stamtavlan ”Mohner’s Circus Virus”. En del tycker det är negativt att kalla en hund för Virus men vem bryr sig om det? Det finns hundar som trillat ner och dött knall och fall och typ hetat Kalle.


Några av mina vänner har skaffat Storytel (storytel.se) och jag tror inte de kommer att bli besvikna. Man tjänar på att ha denna app jämfört med att köpa böckerna på traditionellt sätt. Bara att ladda hur många böcker och lyssna på som helst, helt lagligt. Du kan välja mellan 2 000 titlar.


Här är lite fler bilder från Köping då mina vänner (Kennel Velvet Dandy’s) blev BIS-2 på SKKs utställning med sin Affenpinscher Velvet Dandy’s Dartanjang:


 Vinner grupp 2 för domare Hans Lehtinen 


Hur många har en hund som ens går till gruppfinal. Hur många har en hund som går till gruppfinal och som dessutom är med i sista utplockning. Vilka har två hundar med i sista utplockningen innan domare väljer sina fyra finalister. Dessutom två hundar du själv fött upp. Jo, Kennel Velvet Dandy's och Kennel Fixus (Fixus Stop For Red BIG-2). Finns det några genvägar i avelsarbetet? Nej, bara hårt arbete och en egen vilja vad man vill uppnå med sin avel.



BEST IN SHOW-2 för domare Johan Juslin


 
De blev också upplockade med sin svarta schnauzertik Velvet Dandy's Aura  


Förresten är det någon som har erfarenhet av kylbox i bilen som kopplas till cigarettuttaget? Fungerar det bra eller dåligt?


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards