Alla inlägg under mars 2010

Av Annelie Finnebäck - 31 mars 2010 20:35


En av tikarna i Ordspråks-kullen


Det finns inget mer långtråkigt än att vara sjuk men man får vara glad att det är något som är övergående och nu är jag på benen igen. Ser fram emot påskhelgen! Överst på min att-göra-lista står renovering av gästrummet, före och efterbilder utlovas här. Speglarna i trimhuset står också på att-göra-listan. När jag skulle sätta upp speglarna sist så upptäckte jag att det inte fungerade med vanliga skruvar utan man var tvungen att ha expanders. Renovering är som med hunduppfödning, det finns inga genvägar och det kräver tålmodighet :-). Får se om jag hinner få upp nya fönsterbrädor också.


Sen ska det även bli utställning i Stockholm i helgen. Alltid lika trevligt att åka på utställning och träffa alla vänner, jag gillar den trevliga gemenskapen som finns runt ringen.


Fler bilder på ordspråkskullen finns på min hemsida www.brackets.se . Valparna är helt underbara, så söta och så mysiga. Det finns tre tikar att tinga.


Trevlig kväll alla!


Av Annelie Finnebäck - 29 mars 2010 17:10

  


Fick SMS om att www.hundsport.se är uppdaterat med vinnarbilder från Malmö och där finns en jättefin bild på Velvet Dandy’s uppfödargrupp som blev Best In Show-1.


Jag är sjuk idag så min bästa vän just nu är min MP3-spelare… och om några veckor så är den utbytt mot en Iphone med fri surf :-). Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge…men är jag ju stenbock och vill ha min Iphone nu :-).


Kram på er, nu ska jag krya på mig.



Av Annelie Finnebäck - 28 mars 2010 22:05


Lite valpmys med pappa Tage


Idag blandade vi färger :-). Jag tog med mig mina peppar/salt valpar hem till Kaspelix-Marias svart/silver valpar idag. Marias valpar är några veckor äldre men det var inget hinder, det var ju 6 mot 2 :-). De brottades och lekte med varandra och sen tvärslocknade alla i en hög på golvet. Vi provade även att fota, men att fota när man själv har migränvarning tillsammans med någon som har nästan 39 graders feber är ingen hit. Det får bli nya bilder nästa vecka istället. Valparna sov som grisar i bilen till och från Karlskoga. Det här har varit en helg som gått i valparnas tecken. Det är så skönt att säga nej till åtaganden och andra aktiviteter och bara vara "valpledig".


Hoppas att din helg varit bra!


Ps. Glöm inte att anmäla till dig trimkurs 10/4, anmäl dig till mengstrom@spray.se


     

Av Annelie Finnebäck - 27 mars 2010 18:40

  


Tänkvärt ordspråk, eller hur? Idag när jag åt lunch tittade jag på TV och några sportjournalister utmana varandra på en kort skidrunda uppför en brant backe. Efter den korta rundan var alla tre överens om att inte kritisera dagens skidåkare för hårt som skulle åka uppför samma backe och några backar till och dessutom i betydligt högre tempo. Att själv prova på att göra något istället för att bara kritisera kan vara ett sätt att undvika att drabbas av läktarsyndromet (personer som bara sitter och kritiserar att någon annan inte gör tillräckligt mycket mm men gör inget själv). Den som inget gör, gör heller inga fel… De slipper i och för sig kritik men vad lär de sig? Ett av mina andra favoritordspråk är att man lär så länge man lever… och lär det gör man genom att göra något, inte genom att kritisera. Vågar man göra något så är man inte rädd för kritik, tvärtom. Själv är jag inte rädd för att bli vare sig kritiserad eller utsatt för härskarteknik, jag är ju stenbock :-). Jag har genom livet också lärt mig att de som är piggast på att kritisera inte har den stora massan bakom sig, tvärtom. Tänk på det du när du hängs ut eller utsätts för kritik eller ett drev.


Nu till lite av livets goda...nämligen valpar! Hur får man en valp rumsren när det är vinter? Den senaste valpen jag hade hemma var Tage och han kom hem i slutet av december 2007. Han förstod snabbt att ettan och tvåan gör man utomhus. Det har alla mina dvärgar fattat snabbt. Det var inga problem med att det var vinter, tvärtom han gjorde allt han skulle snabbt så han fick komma in i värmen. Imorgon om vädret tillåter ska valparna få prova på att vara utomhus några minuter. Doxas valpkull (kamera-kullen) väckte mig varje morgon kl. 04.30 men ordspråks-kullen är ena riktiga sömntutor på morgonen och sover till kl. 07.30 Imorgon ska jag fylla i registreringspapper och skicka in namnen på valpkullen till SKK. Det kommer att bli namnen som är med i omröstningen till höger.


Kram alla vänner, ni inspirerar och ger energi!



Av Annelie Finnebäck - 26 mars 2010 18:49


En av tikarna i Ordspråks-kullen


Oops… igår missade jag att blogga :-). Jag gjorde en L8 :-) och somnade från allt. Igår kväll efter att de vuxna hundarna fått sin kvällspromenad fick valparna springa valprace i vardagsrummet och på deras lekfilt somnade jag och vaknade några timmar senare. Det var inte så mjukt på golvet men mysigt med alla hundar omkring. Tur man inte missade att anmäla till utställning.


Tänk, nästa helg är det påsk. Förra påsken var jag ambitiös (eget tyckande, ha ha ha) och inhandlade färgglada papper och lösviktsgodis. Sen gjorde jag strutar och fyllde dessa med godis. Och vad hände väl på påskafton? Inga barn knackade på. Det visade sig att de få barn som bor i kvarteret inte var hemma. Så i år barn blir det inget godis… missade man förra året så får man stå sitt kast. Skoja bara, självklart kommer det att finnas godis.


Påskris med fjädrar är inhandlade. Hög lathetsfaktor kanske, men jag ser det istället som att jag sparar ca 8,3 minuter .


Nya leksaker är inhandlade åt valparna, tänk att små tassar kan göra tennisbollar söta.     


Kram alla vänner!


Av Annelie Finnebäck - 24 mars 2010 21:55


Tre av mina sötnosar


Vi säger grattis till Velvet Dandy’s och Grethe! Velvet Dandy’s Tomtebloss ”Birk” har blivit årets Schnauzer peppar/salt 2009 i Norge! Birk är en underbar hund efter MultiCH. Benamore De Verorich ”Morris” och CH. Ankor Kurazh Giddi-go-round ”Pixel”. Birk är en av mina favoriter, supertemperament, hur mysig som helst och snygg!


Vi har haft valpmaraton i vardagsrummet idag :-). Det är full fart på valparna minst sagt. De undersöker ivrigt allt som dyker upp i deras väg. Nu sover de gott efter allt bus.


Nu blir det True Blood på SVT1   !


Hörs imorgon alla vänner!


  

Av Annelie Finnebäck - 23 mars 2010 22:05

     


Jag somnade sent igår kväll trots att jag hade tänkt hoppa i säng tidigt. Innan jag somnade så fick jag för mig att det var sista dagen att anmäla till utställningen i Rocklunda. Så kl. 23.26 skickade jag SMS till några av mina vänner och påminde om att det var sista dagen för anmälan till Rocklunda. Efter 7 minuter fick jag tillbaka ett svar från en av vänner om att anmälningstiden löper ut 29/3. Hmm…skyndar mig att skicka ett nytt SMS för att tala om att anmälningstiden går ut den 29/3. Får tillbaka ett SMS från ytterligare en vän som skrev ”Ha ha ha ha. På väg ner till datorn i hotellfoajen, vände upp till rummet igen, kram kram”. Ja, min sistnämnda vän hade precis somnat till och blivit väckt av mitt SMS, tittat på klockan, hoppat ur hotellsängen med sikte på Interndatorn i hotellfoajén för att hinna anmäla hundar till utställningen. Så det var bara att vända tillbaka i trapphuset…barfota… men som min vän sa, ”vad gör man inte för att få åka på utställning” .


Valparna leker just nu på golvet i vardagsrummet. De pratar för fullt med varandra och brottas. Har tagit nya bilder på dem idag igen, kunde bara inte låta bli.


Omröstningen till höger leds av Brackets Ingen Regel Utan Undantag. En eller två valpar kommer att behållas så en av dem kommer att få det namnet.


Sov gott alla vänner!


Av Annelie Finnebäck - 22 mars 2010 21:07


En av tjejerna i Ordspråks-kullen  


Hur många svordomar hinner man med per minut :-). Om mina hundar kunde tala så skulle ni få veta :-). Hur svårt kan det vara att byta rullgardin? Tillräckligt för att ta fram en sämre sida hos mig och det ska långt till att jag svär. Först tar det 10 minuter att öppna förpackningen. Man kunde tro det var radioaktivt material som var inpackat och inte en rullgardin. Sen läser jag inte heller bruksanvisningen så när jag till slut fick rullgardinen på plats så insåg jag att den var bak och fram… Slitet och irritationen har jag nu lagt bakom mig och jag är nöjd med att ha bytt en vit rullgardin mot en annan vit rullgardin. Nu har jag minst en vän som undrar hur det är ställt :-). Den nya rullgardinen ska hålla solen och månljuset utanför mitt sovrum.


Har ägnat mig åt valparna återigen :-). De älskar sina leksaker och även varandra. Nästa vecka ska det bli stå-bilder på valparna. Ni har hört det förut men de är så mysiga. De viftar bara på svansen och vill leka och gosa.


Ikväll 22.00 blir det Medium på TV4+ om jag inte somnar innan. Det är inte programmet om andar och hemsökta hus. Nips, det här programmet är något annat, jättebra!


God kväll alla vänner!



Två av tjejerna i Ordspråks-kullen

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards