Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Ett SMS ökade pulsen

Av Annelie Finnebäck - 23 mars 2010 22:05

     


Jag somnade sent igår kväll trots att jag hade tänkt hoppa i säng tidigt. Innan jag somnade så fick jag för mig att det var sista dagen att anmäla till utställningen i Rocklunda. Så kl. 23.26 skickade jag SMS till några av mina vänner och påminde om att det var sista dagen för anmälan till Rocklunda. Efter 7 minuter fick jag tillbaka ett svar från en av vänner om att anmälningstiden löper ut 29/3. Hmm…skyndar mig att skicka ett nytt SMS för att tala om att anmälningstiden går ut den 29/3. Får tillbaka ett SMS från ytterligare en vän som skrev ”Ha ha ha ha. På väg ner till datorn i hotellfoajen, vände upp till rummet igen, kram kram”. Ja, min sistnämnda vän hade precis somnat till och blivit väckt av mitt SMS, tittat på klockan, hoppat ur hotellsängen med sikte på Interndatorn i hotellfoajén för att hinna anmäla hundar till utställningen. Så det var bara att vända tillbaka i trapphuset…barfota… men som min vän sa, ”vad gör man inte för att få åka på utställning” .


Valparna leker just nu på golvet i vardagsrummet. De pratar för fullt med varandra och brottas. Har tagit nya bilder på dem idag igen, kunde bara inte låta bli.


Omröstningen till höger leds av Brackets Ingen Regel Utan Undantag. En eller två valpar kommer att behållas så en av dem kommer att få det namnet.


Sov gott alla vänner!


 
 
Carry

Carry

23 mars 2010 22:21

hmmmm - börjar smått fundera på om P/S kanske inte är så dumt iaf...sååå ljuvliga biler du lägger ut - sluta genast med det är du snäll ;-)

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
lLotta-Djakartas

lLotta-Djakartas

24 mars 2010 08:19

Anmälan i sista sekund ja!!! Ja fråga mig som somnade som en sten på soffan en "måndagkväll" skulle bara värma mig lät det... O just den här måndagen var sista för lilla sthlm.. Yrrt vaknade ja till fumlade efter luren ja ni vet.. o klockan stod på 01.10 typ!! Ja så var det med det..hjärnsläpp mega ångest kan man beskriva det så!! så nu ska ja anmäla till Rocklunda innan måndag.. kram på dig o du Senad behövde röra på sig..

http://www.dajkartas.se

 
Sussie

Sussie

24 mars 2010 08:49

Så underbart söta de är bebisarna :)
Jag röstar på Den som spar han har men vore det en tibbe skulle det mest passande namnet vara Bättre sent än aldrig, det är tibben i ett nötskal ;)

http://www.kenneltwix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards