Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 1 maj 2011 21:53

   Brackets Kriminella Gitarrer "Hugo"


Varför är det så viktigt att nå en person omedelbart bums. Min erfarenhet är att irritationen och stressen som infinner sig hos person A för att han/hon inte får tag på person B står inte i relation till sakfrågan. Jag brukar alltid vara tydlig mot alla i min omgivning - låt inte din stress bli min stress.


   Hugo


Det mest fantastiska är när någon säger att de ringt och sökt en person men deras telefonnummer saknas på missade samtal :-). Eller när person A mailat person B en onsdag och på fredagen börjar jaga andra personer för person B inte svarar på mail. När man frågar om de provat att ringa så kommer de helt av sig. Va, om jag provat att ringa? Ja, det är faktiskt så att man får lov att använda telefon även om man har e-post:-).



Hugo  


Jag ogillar skarpt tävlan om vem som har mest att göra. Men just nu har jag mycket att göra och visst är det smidigt att då kunna skicka iväg ett mail. Men min stress får inte bli någon annans. Får jag inte svar inom den tid jag behöver så ringer jag. Alla människor i världen som man vill ringa till är inte hemmafruar, hemmapappor, sjukskrivna, arbetslösa eller pensionärer mm vilket innebär att man kanske inte får tag i den man söker omedelbart bums.


   Hugo


Det finns mig veterligen bara ett nummer där de har skyldighet att svara dygnet runt och det är 112. Själv har jag en regel och det är att jag pratar inte i telefonen när jag utställningstrimmar/putsar. Jag har gjort det misstaget en gång :-):-). Stackars Trolla, hennes öron såg ut att sitta i olika höjd. Så innan ni som är person A stressar upp er för att ni inte får tag på person B, tänk till först. Gäller det liv och hälsa? Återigen tror jag att det handlar om brist på perspektiv. För vad säger att person B har tid med din fråga bara för att du har tid nu. Personerna B har, hör häpna, också egna liv. Det är inte bra för hälsan att bli aggressiv/stressad/irriterad. Vi lever bara en gång och då är det bra om vi tar hand om oss själva.


   Hugo, en kille som njuter av livet


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards