Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Annelie Finnebäck - 11 oktober 2010 20:54


Tage norsk champion och BIR för domare Benny Blid von Schedvin i Hamar.
BIM blev en norsk tik CH. Olinus Cute Cornelia (namn på ägare kompletteras). 
 


Vi njuter fortfarande av Tages norska championat!  


Det blev inte så många bilder från utställningen för det är svårt att få bra bilder inomhus. Bilderna blir gärna mörka och suddiga och gör inte hundarna rättvisa. Nästa inköp får bli en blixt.


Jag minns när min Valle (INTUCH Forsis Svarte Perikles) blev norsk och nordisk champion. Det var i Fredrikstad 1999 för domare Monika Felsche från Tyskland. Jag var en fattig student på den tiden och ägde en skruttig gammal Passat.


Jag åkte själv till Fredrikstad med Valle från Örebro och kom fram tidig morgon. Jag har väl sällan varit så glad för att ha kommit fram till en plats :-). Skruttbilen hade nämligen sina åkommor och de kunde dyka upp när som helst. Nu dök de upp några mil innan Fredrikstad och för att bilen överhuvudtaget skulle rulla framåt så fick man trycka gaspedalen i bott.


Precis framme på parkeringen så lyckades jag i alla fall parkera bilen innan den hostade till och slutade helt att fungera. Inte så roligt med tanke på att det var några mil hem. Men huvudsaken är att man kommer fram :-). Men vem bryr sig om en bil som inte fungerar eller funderar på hur man ska ta sig hem, nej vi var där för att tävla! Tävla gjorde vi och det gick bra, Valle vann Cert, CACIB och blev BIM. Hur tog vi oss hem? Jo, jag hotade bilen med att skänka bort den och ta tåget hem. Som stenbock låter man sig inte styras av negativa människor eller negativa ting :-). Skruttbilen startade utan problem men man fick fortfarande trycka gaspedalen i bott för att köra tillåten hastighet. Så efter det har jag lovat mig själv att aldrig mer ha en gammal bil, det tog alldeles för mycket energi. Allt med dålig energi sorteras bort .


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards