Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Annelie Finnebäck - 26 oktober 2010 20:11


En bild från Virus och Tages ordspråkskull då valparna var nyfödda. Hur ser valparna ut idag? Underbara pälsar och färger och supertrevliga temperamant.

   

Börjar känna mig pigg igen efter helgens hjärngympa :-). Tack för all positiv uppmuntran på Facebook!


Igår var jag och hundarna hos Kaspelix-Maria och vi åt Tacos och sen blev det trimning. Sen byttes det till vinterdäck på min bil. Förra gången vi provade hade vi tydligen använt fel verktyg. "Det var den här ni skulle ha använt och inte den här" upplyste bildoktorn oss och visade två vertyg som i mitt tycke såg likadana ut. Hmm… vet ni vad, jag såg verkligen ingen skillnad. Det är förmodligen som när man visar olika kammar eller trimknivar för en oinvigd :-). Det man kan är enkelt :-)


Idag har jag trimmat Tage och Virus samt varit med några av dogsen till Hund- och kattkliniken på drop-in vaccinering. Jag gillar drop-in eftersom jag är fenomenalt dålig på att komma ihåg att ringa när det är telefontid för att boka tid.


Vad är Dvärgschnauzer för dig? För mig är det en stor hund i liten förpackning! Väldigt praktisk med sin sträva päls som inte fäller och med sin storlek är den pratisk att ta med på resor mm. Sist men inte minst i förhållande till många andra raser, frisk och robust. Har bokat upp lite uppfödarmöten framöver. Den 14/11 Dvärgschnauzerringens i Örebro och 20/11 SSPKs i Kista. Hinner jag blir det även Dvärgschnauzerringens uppfödarmöte i Stockholm. Får se så det inte krockar med när vi MH-figuranter har möte med ÖBKs RUS-kommitté (Rasutvecklingssektor) och ska planera för mentalbeskrivningar nästa år. Man har inte svårt att få tiden att gå :-).


Jag är för olikhet så här är en länk jag gillar! För er som är humorbefriade (och då kan det inte vara mina vänner som läser): Nej, författaren till texten är inte antisemit utan är ironisk. Bara så det inte blir några missförstånd och upprörda känslor i onödan .


"Jag vill sälja min dotter som slav - vad anser prästerskapet om det?"


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards