Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Annelie Finnebäck - 26 mars 2013 10:01

 


Nu är det konstaterat att Tage ska bli pappa omkring 20 april hos Kennel Schnauzi-Hero's! Spännande! Det här blir Tages femte kull i Sverige och sjätte kull totalt. Tage är nu 5 ½ år och hans först kull föddes för 3 år sedan. Han är  inte överanvänd och kommer inte heller att bli det. Det var först förra veckan som hans första barnbarn kom till världen (läskedrycks-kullen).


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 26 mars 2013 06:36

Jag läste Fredrik Steens blogg imorse och jag undrar också var det kommer ifrån att alla hundar måste hälsa på varandra.

Jag har tack och lov hela Kilsbergen att rasta mina hundar. Hemmavid kryllar det av hundar i och för sig väluppfostrade men många rastas på samma yta och har man dräktig tik eller valpar så är man försiktig och väljer andra promenadstråk. Jag är även försiktig för att jag inte heller vill sprida smittor vidare. Mina hundar fick kennelhosta för några år sedan och det var från "hemmagatorna" och utan att de hälsat på andra hundar. Så man behöver inte åka på utställning för att få en smitta även att chanserna ökar där det finns många hundar.

Sen är det att när man möter andra så får man ofta höra "får dem hälsa". Nej, säger jag. Känns ju jättesocialt eller hur :-). Jag har tre hundar plus Strula för tillfället och de umgås med varandra och med mina vänners hundar. De behöver inte vara sociala med hundar vi möter på stan osv. Om det är så viktigt för människor att deras singelhundar måste få hälsa så skaffa en till hund.

När jag går promenad så vill jag gå powerwalk och inte stanna var 10:e minut och vara social i 10 minuter. Hur många av er som löptränar stannar var 10:e minut för att prata :-). Tack och lov för Kilsbergen.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards