Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Annelie Finnebäck - 16 mars 2013 22:15

Det är skönt med en ledig helg! Sen kan man fundera på hur ledig helgen är :-). Upp tidigt för att fixa med dogsen innan snickaren skulle komma hit och sätta socklar och foder i hela huset.

Renovering blir som alltid ringar på vattnet, trevliga ringar...så imorgon ska jag åka till Bauhaus och köpa golv till hallen och köket och sen blir det nya socklar där.

I sovrummet ska nuvarande Ikea-garderoben få lämna mitt hem och istället ska det bli en platsbyggd garderob med skjutdörrar. På så vis blir förvaringen maximal och effektiv. Sånt gillar vi stenbockar. Men det sistnämnda projektet får bli när snickaren har tid.

Samtidigt som snickaren var här kom familjen på besök och jag trimmade Virus. Efter det lite klubbarbete.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 16 mars 2013 07:38

Jag läste en artikel häromdagen i en av våra kvällstidningar om gubbslemmet. Janne Josefsson som själv ringt och knackat på hemma hos människor i många år ville helt plötsligt inte själv svara på frågor :-). Det betyder ju givetvis inte att han är skyldig att ingå i gubbslem-ligan. Men han kan efter det inte själv begära att andra ska svara på frågor :-).

Gubbslem finns överallt och alla har, både män och kvinnor, ett ansvar att mota olle i grind. Gubbslem kväver all kreativitet och glädje nämligen. Det kan vi väl ändå inte tillåta. Hur kan man tillåtas bete sig illa mot någon för att man inte är utrustad likadant mellan benen. Det övergår mitt förstånd. Det är väl ändå ett tag sedan vi tillhörde stenåldern :-).

Själv är jag uppfostrad till att jag kan allt jag vill och då förstår ni att det blir en krock för gubbslemmet :-). Jag tror på att det sunda förnuftet segrar!

Idag kommer snickaren hit för att fixa med socklar och foder och så kommer familjen på besök.

Bilden är från Hälls konditori där jag och några vänner fikade förra veckan.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards