Alla inlägg den 28 december 2010

Av Annelie Finnebäck - 28 december 2010 21:27


Kaspelix Square The Circle "Tore"
(E. CH. Minivale Mr Ecklu "Meckie" och u. Kaspelix Bubble Gum)
  


Jag känner mig väldigt nöjd med julhelgen som varit. Jag känner mig riktigt utvilad och det bådar gott inför 2011. Jag har varit duktig hela 2010 på att sätta gränser, inte alltid så populärt hos alla men det har fått mig att må bra och det är faktiskt det viktigaste. Energitjuvarna har vackert blivit motade i grind. Det är något jag kommer att fortsätta med även 2011 och jag rekommenderar alla andra att göra likadant.


I söndagskväll var mina vänner Maria (Kennel Kaspelix), Joline, Joel och Senad (Kennel Axe Lakes) hemma hos mig och vi åt mat och fikade. Det är sånt här man ska lägga sin tid på, vänner och hundar. Det är livskvalitet.


Tage (Kaspelix Kompis Tage) och Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt) är i form för MyDog i Göteborg. Själv kommer jag väl aldrig få ställa ut där :-). Första gången jag anmälde var jag sjuk och kunde inte åka och i år ska Virus valpa. Göteborg har haft differentierade priser och ju tidigare man anmälde desto billigare blev det. Min lösning om det skulle visa sig att Virus skulle valpa då var att Kaspelix-Maria tog med sig Tage och Trolla. Så nu får Maria med sig ett knippe peppar/salt till Göteborg.


Igår kväll var jag hemma hos Kaspelix-Maria och trimmade på Tore (Kaspelix Square The Circle) till Rocklunda-utställningen i april då han debuterar i juniorklass. Lilla Tore kommer flytta hem till oss på torsdag. Tack Maria för denna mysiga hund! Jag är ju ingen fan av engelska namn som ni vet…men hans namn betyder ”pusha gränserna” och det gillar vi :-). Det var tillräckligt att hinna borsta upp och visa två hundar i Stockholm :-). Det blir till att pusha gränserna med tre T i ringen nästa säsong :-). 


Vi har fått 8-9 anmälningar till trimkursen i Örebro 29/1 och det finns några platser kvar om någon är intresserad. Läs mer på Dvärgschnauzerringens hemsida.


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards