Alla inlägg den 7 december 2010

Av Annelie Finnebäck - 7 december 2010 20:58


 

Ja, vi kan konstatera att Virus är dräktig och i början av januari förväntas valparna att födas. Det ska bli så mysigt. Det är så rofyllt och givande med valpar. En tik är dräktig 63 dygn (+- 3 dagar) och den här tiden tycker jag går extra fort. Jag har fått tips av en kompis att inhandla en extrasäng som är uppblåsbar. Perfekt så man kan sova skönt bredvid valplådan den första tiden. Jag har svenska punkbandsnamn på lager till den här kullen :-). Vi får se hur många valpar det blir och vilken fördelning det blir av tikar och hanar. Förra kullen hade en klar majoritet av tikar och de flesta intressenter ville givetvis ha....hanar :-).


Så är det att vara uppfödare. Man kan inte bestämma vilken vecka tiden ska löpa, hur många valpar det ska bli och inte heller antalet tikar/hanar :-).


Aktiviteter tillsammans med mina hundar är glädje för mig. Att ha hund är för mig så långt ifrån negativ energi man kan komma. Hundarna fyller livet med positiv energi och glädje. Det är så onödigt att spilla tid på negativ energi. En klok vän brukar alltid säga att man väljer själv sina gränser och vad man ska tillåta sig att känna. Jag har tagit fasta på det de senaste åren. Energitjuvar sorteras bort och jag väljer glädje. Nu ser vi med glädje fram emot Virus och Kasper kull som uppfyller Dvärgschnauzerringens valphänvisningenskrav.


Nej, nu ska jag tända lite ljus och mysa framför TV:n med hundarna.


Kram alla vänner!




Kasper





Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards