Alla inlägg den 13 december 2010

Av Annelie Finnebäck - 13 december 2010 20:50

  


Den som spar han har :-). Ljudböcker är perfekt på promenader och när man trimmar. Nu har jag samlat ihop mina ljudböcker som är kompletta och som jag säljer för 50 kr/st. Ni hittar ljudböckerna här på Brackets outlet :-). Jag skickar inga utan tar med till Stockholm nu i helgen. SMS:a eller skicka meddelande på Facebook.


Jag har också flera pocketböcker, deckare förstås med massa mord :-) som jag skänker bort. Jag ska ta med pocketböckerna imorgon till en kompis som ska få gå igenom och se vilka hon vill ha och resten tar jag med till Stockholm.


När jag började första klass så var jag yngst. Majoriteten av alla i klassen fyllde år någon gång mellan januari-maj och jag i slutet av december. Det i kombination med att jag var stenbock gjorde att jag var sämst i klassen på att läsa i årskurs 1. Stenbockar har lite svårt att göra något om motivationen saknas :-). Jag led inte av inte kunna läsa men däremot min fröken som flera år senare berättade för mig hur hon våndades att behöva ha ett samtal med mina föräldrar för förklara att deras dotter nog behövde gå om första klass. Efter sommarlovet skulle hon ha samtalet men först skulle jag få en chans till. Efter flera veckors sommarlov utan att ha öppnat en bok så började jag andra klass och fröken trodde inte det var sant men helt plötsligt så läste jag utan problem och var bland de bästa i klassen :-)


På min skola fanns det ett bibliotek som vi fick besöka en gång i veckan och låna böcker. Från tredje klass och många år framöver så plöjdes det många böcker varje månad. På sportloven så var det bokrea på bokhandeln hemma i Karlskoga och där var man klockan 0700 med en shoppinglista :-). Bokhylla efter bokhylla hemma fylldes med böcker. Och allt eftersom man flyttade så följde bokhyllor och böcker med. Inte alltid så populärt av flytthjälpen :-). Ett tips till alla som flyttar, packa alla böcker i plastpåsar och inte i flyttkartonger.


När jag skulle magasinera alla mina saker för att inkvartera mig hos Veronica i Västerås för några månader innan jag fick nyckeln till mitt hus så bestämde jag mig för att slänga alla böcker. Alla mina böcker hade redan stått i flyttkartonger i tre år eftersom jag inte tyckte det passade med bokhyllor där jag bodde. Så när jag skulle flytta så slängde jag alla böcker.


Kram alla vänner! 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards