Alla inlägg den 22 december 2010

Av Annelie Finnebäck - 22 december 2010 19:35


Min sladd till datorn gick sönder i söndags. Jag hade 25 minuters batteri och de gick åt till att uppdatera Kaspelix och så min egen hemsida. Men nu har jag införskaffat en ny. Hundarna är oskyldiga till sladden, dålig kvalitet är upphov till problemet.
I fredags kom Kaspelix-Maria och Joline hem till mig för att vi tillsammans på lördagen skulle åka till Stockholm på utställning. Trolla gjorde debut i juniorklass och kom på andra plats med blandat omdömet utmärkt päls och färg. Vi tränar fortfarande på att gå och stå men det får ta den tid det tar. Det viktigaste är att de har roligt i ringen. Men det är skillnad att först ställa en championhane som är utställd ca 60 och är minst sagt rutinerad för att en stund senare ställa ut en en nybörjare som tror att man ska ta

   Brackets Åsikt Utan Insikt "Trolla" 

 sig fram i ringen som en känguru :-). 


Min sladd till datorn gick sönder i söndags. Jag hade 25 minuters batteri och de gick åt till att uppdatera Kaspelix och så min egen hemsida. Men nu har jag införskaffat en ny och är tillbaka i cyperspace. Hundarna är oskyldiga till sladden, dålig kvalitet är upphov till problemet. Tänk vad beroende man kan vara av en sladd men nu är jag som sagt tillbaka. Tur man har Iphone så man kan surfa litegrann när datorn trasslar.


I fredags kom Kaspelix-Maria och Joline hem till mig för att vi tillsammans på lördagen skulle åka till Stockholm på utställning. Trolla gjorde debut i juniorklass och kom på andra plats med bland annat omdömet utmärkt päls och färg. Vi tränar fortfarande på att gå och stå men det får ta den tid det tar. Det viktigaste är att de har roligt i ringen. Men visst är det skillnad att först ställa en championhane som är utställd ca 60 och är minst sagt rutinerad för att en stund senare ställa ut en nybörjare som tror att man ska ta sig fram i ringen som en känguru :-). 



Kaspelix Qut The Crap "Texas"  


Texas, som Maria har fött upp och äger, har varit min favorit sedan han var valp, vann cert och blev BIM, grattis!


I grupp-2 finalen hade vi många vänner att heja på. Kvar i gruppfinalen var Kennel Fixus med sin svart/silver tik Fixus Legally Blond "Madde" som vann gruppen för Bo Skalin före Velvet Dandy's affenpinscher "Rico".



Joel och Trolla

 
Joel, Trolla och Joline   


Maria och Joline sov över till söndagen och på lördagkvällen kom även Joel för att sova över. Söndagen avslutade vi med att trimma hundarna inför nästa utställning :-).


Ps. Finns några få ljudböcker kvar till försäljning och kan fås i Göteborg på MyDog.


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards