Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Annelie Finnebäck - 31 oktober 2011 18:53


höj- och sänkbart trimbord säljs för 2 500 kr av en kompis kompis,
skicka ett meddelande på FB så skickar jag det vidare.

  

Undra hur han tänkte han som upptäckte Amerika. Om det aldrig slog honom att de som bodde där redan hade upptäckt Amerika :-). Nyvunnen kunskap i alla ära, men inget nytt under solen för dem som var med innan.


Handen på hjärtat ni som föder upp. Har ni äkta män som gnäller över era hundar, valpar, att du åker på utställning mm? Sen att han själv har en dyr hobby, åker bort med sina kompisar mm hör inte dit. Sen när valparna säljs så står de gnälliga gubbarna där med mössan i handen och vill ha en del av kakan. De delar inga kostnader men intäkter. De har fortfarande inte fattat att hobbyn inte inbringar särskilt mycket pengar när notan är betald. Hur många gånger har ni inte fått be om ursäkt för er hobby inför era äkta män? Hur ofta har du inte blivit klappad på huvudet eller förlöjligad på grund av din hobby? Om ni svarar ja på mina frågor så är mitt tips att ni byter ut gubben mot någon som ser dig för den bra människan du är och även stöttar dig i din hobby. För din gnälliga gubbe har du säkert sett till har fått middag även om du varit mitt i valpning. Nej, ut med gnället och lev livet med glädje och respekt.



På tal om valpar, ett toppenbra rengöringsmedel som finns att köpa på ÖB  


Svenska språket, jag kan väl lika gärna fortsätta med mina reflektioner :-). Varför är det människor som gärna framhävdar att de bemästrar det svenska språket som faktiskt inte alls gör det. Meningar börjar exempelvis inte med orden att eller men om det inte är i en blogg vill säga. Man blandar inte frågetecken och utropstecken efter varandra i en mening. Så till dig som gör ner andras texter med orden...svenskan är inte så bra, jag kan skriva om den. Till dig vill jag säga en sak, du har precis dödat någons kreativitet och eller alternativt tryckt ner den personens självförtroende i skorna. Tror du att den personen kommer att skriva något igen. Eller det kanske är ett manipulativt drag för att själv få vara herren på täppan.


Ps. Jag glömde skriva i förra blogginlägget att Marias sambo Göran var med, Jollan och Joline. Just ja, även Jolines häst Polly var med. Hundarna är vana med hästar och travar på vid sidan av.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 31 oktober 2011 07:59


Nora och Sixten busar för fullt på promenaden

 

Promenad och lunch med Maria (Kaspelix) och Senad (Axe Lakes) och deras hundar, kan man begära mer? Alla hundar oavsett storlek och ras hade samma leraktiga färg efter promenaden :-). Det är det här som är det roligaste med att ha hund, att gå promenader! Hoppas att din helg varit bra, min har i alla fall varit toppen och utvilande. Jag har inget problem med att ställa om min kropp efter klockan. Tore däremot kan ingen klocka lura, istället för att slå upp sina mörka ögon igår kl. 0600 så vaknade han 05.00 :-). Det är Tore och Iphone3 som inte hänger med på vintertiden. Tore vill jag inte byta ut men däremot min Iphone3. En Iphone4 är beställd så nu väntar vi bara otåligt på leverans. 


Kram alla vänner!  



Lunchen     

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards