Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Annelie Finnebäck - 14 oktober 2011 17:53


Klockrent!


Jag bara äääääälskar ovanstående bild! Som man brukar säga, en bild säger mer än tusen ord :-).


I tisdags var jag på Örebro Läns Kennelklubbs föreläsning med Tobias Gustafsson från Grimsö forskningsstation SLU. Det var en av de bästa föreläsningar jag varit på. När jag gick delkursen "valpens beteende" i SKKs uppfödarutbildning så var Tobias kursledare. Otroligt duktig och kompetent! Lutar sig på forskning och fakta vilket jag gillar!


Tobias Gustafsson pratade om:  

  • Hundträning och vetenskap – Hur har de med varandra att göra? Kan man säga att en träningsmetod är vetenskapligt baserad?
  • Hur väl är träningsmetoderna förankrade i modern forskning om inlärningsteori och etologi?
  • Att använda bestraffning och belöning vid hundträning – Vad är sant och vad är falskt? Vad är rätt och fel?
  • Fostran och inlärning av moment – Är det någon skillnad?
  • Vargen och hunden – Vad är sant och vad är falskt? Hur påverkar det hundträning och hundhållning?
  • Dominans och ledarskap – Vad är vad och hur påverkar det hundhållning och hundträning?


Eukanuba var sponsor i Sundsvall vilket kanske syns :-)


Vi var inte i Sundsvall så vår Eukanubavän smsade ovanstående bild :-).


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards