Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Annelie Finnebäck - 10 oktober 2011 19:33



SE NO UCH Kaspelix Kompis Tage "Tage"


Danmark tur och retur på 23 timmar :-). Japp, det går om man är med i klubben ”Pusha gränserna” :-). Kl. 04.17 i lördags morse åkte jag hemifrån med riktning Vamdrup i Danmark och kom hem igen 02.55 natten till söndagen. Jag fick sova över hos mina vänner i Danmark men jag kände att jag ville ha en dag hemma med hundarna innan det var dags för en ny jobbarvecka. Med sömn på färjan kunde jag köra hem utvilad. Vaknade 0910 på söndagen och åkte på förmiddagen till Karlskoga för att hämta mina hundar hos Maria (Kennel Kaspelix). Hur tomt var det inte att vakna utan hundar!



Tage när han blir BIG-2 i Köping i somras


I augusti blev det bestämt att Tage (SE NO UCH Kaspelix Kompis Tage) skulle vara hos Helle och Stavros Chrysidis i Danmark (Kennel Mohner’s) för att ställas ut. De är uppfödare av svart och peppar/salt mellanschnauzer men har även uppfödning av Dvärgschnauzer. Alla som känner mig vet att Tage är min prins och min stora kärlek. Helle och Stavros har fött upp Doxa och Virus och jag känner dem väl och vet att de kommer att ta väl hand om Tage de månader han kommer att vara i Danmark.



Underbara Schnauzervalpar hos Kennel Mohner's  


Anledningen till att han ska vara i Danmark är att jag inte hinner ställa honom där själv. Tage fyller 4 år 18 oktober och jag har fortfarande inte hunnit åka till Danmark och när jag ser min kalender så räcker inte tiden till på ytterligare ett par månader. Man har ju ett jobb också J plus två andra hanar som står på tur att åka och tävla om cert i Danmark. Mitt jobb är väldigt roligt men periodvis är det väldigt krävande och det innebär även arbete med hem på fritiden.



Man smälter på en gång  


Det här är första lediga helgen från jobb och föreningsarbete som jag kunde åka med Tage till Danmark. Det var inte ett lätt beslut att vara ifrån honom men som sagt Helle och Stavros litar jag på och de kommer att ta väl hand om honom. Som en vän skrev till mig på FB, ska Tage på kollo J. Tage känner sig hemma där han lägger sin hatt så det är bara matte som har separationsångest. Så nu är han på kollo ett par månader :-).



Stena Line såklart!

  
En vy från färjefönstret  


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards