Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Annelie Finnebäck - 6 oktober 2011 22:24


En bild i repris - triss i favoriter! Trolla, Tore och Tage     


Jag tycker att engelska ord ibland kan beskriva något bättre än vad man kan göra på svenska. Exempelvis ordet förakt som översätts till contempt. Jag gillar ordet contempt för att det för mig säger mer än bara förakt. Kanske i min värld bara, vad vet jag.



glöm inte att hämta ut CK-priser på utställning.  


Min dag började med huvudvärk men den är på väg att försvinna nu. Jag fick mig ett gott skratt nämligen när en vän återgav sin eftermiddag. Ja, ibland kan man inte annat än skratta åt eländen och känna just contempt. Jag har bett henne att skriva en bok om sitt liv, en handbok som andra kvinnor kan använda sig av :-).


Ett gott skratt förlänger livet och det stämmer nog för huvudvärken börjar som sagt ge sig. Det tillsammans med en såg som man kan såga av grenarna där energitjuvar barrikaderat sig rekommenderas :-). Sen pratade vi om helt andra saker, det som gör att livet är värt den riktning man valt.



Kan verkligen rekommendera denna trimpenna. Kan inte leva utan den numera!


Till alla kvinnor, ni är starka och ni är bäst, låt aldrig någon få er att tro något annat! Ta kommandot över ditt liv, ta över taktpinnen, fjärrkontrollen, ekonomin...whatever. Du betyder något och klarar allt! Framförallt är du en viktig förebild för dina barn. Allt du gör, gör du i förlängningen för deras skull!


Kram alla vänner! 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards