Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Annelie Finnebäck - 30 oktober 2011 07:37


Jollan, Gun, Lotta och Noel  


Igår var det först sovmorgon och sen en dag i mitt eget tecken :-). Först mötte jag upp Kaspelix-Jollan inne i Örebro och så åkte vi till Västerås för att hämta Eukanuba hundfoder och sen vidare hem till Lotta (Djakarta) för att trimma. Vi gick först på Loppis på Grällsta Ridcenter där vi även träffade Lottas kompis Susanne som driver centret tillsammans med sin familj. Sen åkte vi hem till Lotta och trimmade. Vi kom hem sent till Örebro efter en jättetrevlig dag!



En av hagarna på Grällsta Ridcenter


Mina hundar älskar att följa med överallt, de är lika glada var de än befinner sig. Om några dagar ska vi vara hundvakt åt Sixtens syster Asta, misstänker att temat kan bli fullt ös medvetslös när kullsyskonen träffas :-).



Susanne och Jollan på loppisen        


Jag såg ett debattprogram på play om djursjukvård. Det är dyrt att ha hund och särskilt om den blir skadad. En vän till mig vars hund bröt benet åkte till Strömsholm. Det som efterfrågades av Strömsholm var hur mycket hunden var försäkrad för. Efter det fick hon veta vad vården skulle kosta och det blev samma belopp som hennes försäkring täckte. Slumpen eller… När vården var klar så blev det plötsligt mycket dyrare än vad de kommit överens om. Min kompis jämförde journalanteckningar med kostnadsförslaget som de kommit överens om. Inga andra åtgärder var vidtagna. Jag uppmanade min kompis att kontakta konsumentvägledaren som var på hennes sida i frågan. Min kompis kontaktade även en jurist och efter flera samtal med Strömsholm så minskades beloppet. Så för alla som måste uppsöka djurvård, spara alla dokument och begär att få journalanteckningar. Viktigast av allt, se till att ha era hundar försäkrade och var tydliga med att få ett förslag innan ni talar om om hunden är försäkrad och hur mycket den är försäkrad för. Det är inte konstigt att det är dyrt att försäkra sina hundar.



Susannes jättetrevliga Jack Russels träffade vi i stallet


Cyniskt av mig kanske? Ja, men luttrad av andras erfarenheter. Själv har jag mina hundar försäkrade i Agria. Det kan inte vara hur väl jag har mina hundar försäkrade som ska styra vad vården kostar. Om hund A har samma skada som hund B och det krävs samma vård så kan väl inte min veterinärvårdsförsäkring styra sjukhusens kostnadsförslag.


Ps. Jag saknar min Tage jättemycket men han stortrivs på sitt kollo i Danmark och Helle & Stavros trivs med honom.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards