Alla inlägg den 13 november 2010

Av Annelie Finnebäck - 13 november 2010 21:42


Dvärgschnauzerringens uppfödarmöte 13/11 hölls på Lidingö BK  


Ja, det är ibland ganska avgörande vilket val man gör. Särskilt när man är från landet och kör bil i huvudstaden :-). Jag och Kaspelix-Maria och hennes dotter Joline skulle åka tillsammans till Dvärgschnauzerringens uppfödarmöte på Lidingö. Joline som var med frågade om hon skulle få se Globen eller Gröna Lund på vägen dit. Nej, säger jag, vare sig Globen eller Gröna Lund ligger i närheten av dit vi ska. Nu har jag åkt så många gånger till Lidingö så jag hittar. Trodde jag tills Kaspelix-Maria ställer frågan, ska vi höger eller vänster? Hmm…vänster säger jag till slut. Vänster innebär att jag efter en stund kunde säga till Joline, ja på höger sida har vi Globen och efter att ha åkt några varv i centrala Stockholm så kunde vi även peka ut Gröna Lund.



Julskyltningen har börjat i Stockholm     


Sen trodde jag att jag hittade till Brukshundklubben på Lidingö vilket jag inte gjorde så vi fick även se lite mer av Lidingö än vad vi tänkt :-). Men vi kommer garanterat att leva några år längre – ett gott skratt förlänger livet! För skrattat har vi gjort!


  
Lunchen intogs på Elfviks gård, vilken god mat och härlig miljö  


Det var ett toppenbra uppfödarmöte som Maria Landergård och Anne Wallin höll i. Visst är det trevligt att umgås med andra som delar ens intresse! Imorgon blir det ytterligare ett uppfödarmöte med Dvärgschnauzerringen och då i Örebro, ska bli jättekul!



Underbar utsikt från lunchbordet



Vill tipsa om en superbra ansiktskräm! Clarins - som jag fått av en vän, tack!  


Nu ska jag fortsätta och titta på filmen "Underbar och älskad av alla" som började på TV4 kl. 21.30


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards