Alla inlägg den 7 november 2010

Av Annelie Finnebäck - 7 november 2010 16:44


"Signe" (Brackets Lika Barn Leka Bäst) på spårträning    


Idag har Tage, Trolla och Signe fått spåra. Nu sover de gott :-). Lägga spår i Kilsbergen är inte att rekommendera. Det kryllar av vilt som går kors och tvärs över spåren och det blir lite för mycket av det goda ibland :-).



Tuggben - det ser inte gott ut och det luktar illa, ja då vet man 
att det kommer att gå hem hos hundarna :-)
  


Jag har anmält Virus och Kaspers valpkull till Dvärgschnauzerringens valphänvisning, hur smidigt som helst. Allt som kräver kuvert och frimärke har jag en förmåga att skjuta framför mig. Gör du det också? Idag är allt så smidigt när man kan uträtta ärenden via Internet. Tänk hur det var förr när man skulle anmäla till utställning och man skulle fylla i SKKs tresidiga blankett :-).


Nu ska det  bli det trimning och sen mys framför TV:n. Försöker att följa serien ”The Event”. Ska tända ljus överallt och njuta av lugnet tillsammans med hundarna.



Mozzarellagratinerad kassler på väg in i ugnen

 

Jag föredrar när jag kan tillaga mat i ugnen för då krävs inte ständig passning.


Så är gör du Mozzarellagratinerad kassler; först skivar du kassler i skivor (ca 1 cm tjocka), lägger på fransk senap, ovanpå det färsk basilika, sen skivade tomater och sist strör du över mozzarellaost. Låt stå i mitten av ugnen ca 12 minuter på 200 grader. Serveras med ris till men jag hoppar över det och kör bara sallad till.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards