Alla inlägg den 8 november 2010

Av Annelie Finnebäck - 8 november 2010 20:23


Kaspelix Qut The Crap "Texas" - Foto: Lotta Björklund Holegård, Kennel Topaz  


Jag är inte så mycket för engelska namn på hundar men det här namnet gillar jag skarpt - Kaspelix Qut The Crap. Ett C utbytt mot Q och voila jag gillar det. Vissa uttryck gör sig bättre på engelska än svenska. Sen är hanen en av mina favoriter, snygg och trevlig! Han ska ska bli rolig att följa i utställningsringarna. Han är av sin uppfödare Maria Engström, Kennel Kaspelix. Men som jag sagt innan, min blogg och mina åsikter :-). Så nu innebär inte det här att alla ska byta namn på sina hundar :-). Om Virus blir dräktig har jag tänkt mig svenska punkbandsnamn... jag lovar då kommer säkert många hålla sig för pannan och undra, hur man kan döpa sina hundar till svenska namn i stamtavlan :-). Tur är väl att vi är olika, annars skulle världen bli tråkig :-).


Nu har jag anmält Tage och Trolla till Stockholms hundmässa. Nu ska det bli lite kvällsrastning!


Ps. Kul att få se så många fina bilder från utställningen i Växjö på Facebook! Grattis till alla som hade framgångar!


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards