Alla inlägg den 6 november 2010

Av Annelie Finnebäck - 6 november 2010 21:24


Trolla är redo för att spåra



Trolla spårar...


...och hittar viltklöven


Idag tog vi oss i kragen och la Viltspår. Det har inte blivit så mycket av det de senaste två veckorna. Tage som just nu är väldigt kär eftersom Virus höglöper tyckte nog det var skönt att få koppla av från kärlekshormonerna. Trolla fick också gå ett viltspår men ett kortare. Det är jättekul att spåra!


Virus har tysta löp. Inte med en bloddroppe avslöjar hon att hon löper. Enda gången hon inte har haft det var i somras. Men man vet ungefär när tikarna ska börja löpa och då får man vara uppmärksam i god tid. Tage får inte umgås med tikarna utan jag skiljer dem åt när jag ser första tecknen på löp, att tikarna börjar kissmarkera oftare på våra promenader mm. Hur vet man då när det är rätt dag att para när tiken har ett tyst löp? Ja, det underlättar att Virus bor hemma hos mig och att Tage bor här. Han är cool även med löptikar hemma men när det är rätt dygn för parning så äter han ingen frukost och ingen kvällsmat.


I fredags morse så åt Tage inte sin frukost och då var det bara att ringa hanhundsägaren och säga att idag är det nog dagen D. Så fredagskvällen tillbringade vi hos hanhundsägaren och jag hade rätt det var dagen D.

Kasper som jag parade med är 3 år och 3 veckor och det var första gången som han skulle gå i avel. När jag valde hane var det inget som bekymrade mig. Kaspers avelsdebut funkade perfekt, han visste precis vad han skulle göra. Nu hoppas vi på peppar/saltvalpar omkring 6 januari.



Ljusen i minneslunden på Skogskyrkogården i Karlskoga

  
Minneslunden  


Lördagseftermiddagen gick mer i kyrkans tecken än i hundens tecken :-). Jag hade lovat Kaspelix-Joel att följa med på gudstjänst på Skogskyrkogården. Vi tände ljus i minneslunden för min pappa, mormor och morfar. Otroligt vackert och rogivande med alla tända ljus.


Ja, mina senaste 36 timmar kan kort sammanfattas med parning - spårning – gudstjänst :-). Ja, får inte glömma shopping i Hallstahammar i fredagseftermiddag.


Ps. Ett TV-tips; ”Mördare okänd” kl. 22.05 på SVT1.


Kram alla vänner!


Fler bilder från Skogskyrkogården, varsågod Joel!

 

                     

  

  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards