Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Mått på duktighet

Av Annelie Finnebäck - 30 april 2010 07:19

Idag är det fredag och min Iphone visar att vädret i Örebro blir molnigt och 16 grader. Just nu är det 9 grader och det duggregnar. Trots vädret vill valparna vara ute, jag delar inte riktigt deras glädje :-). De vuxna hundarna delar däremot valparnas glädje och travade oberört på när vi gick långpromenad imorse.


Hur fungerar jag och min Iphone tillsammans? Hmm…ja, det går i alla fall framåt :-). Kaspelix-Joline fick låna min Iphone när vi var i Västerås i söndags och hon förstod ALLT på en gång. Men så är hon 10 år, en ålder då hjärnan är som snabbast, smartast och man bara förstår allt på en snilleblixt sekund.


Vilken typ av kompis är du till din kompis? Jag försöker vara en bra kompis till mina kompisar och får bara hoppas att man lyckas. Jag är en kompis som man får kontakta dygnet runt när det krisar, det är bara att ringa eller knacka på dörren. Ja, man får kontakta mig även på natten med glädjenyheter men då kanske mitt engagemang på grund av den sena timmen kanske inte är lika stor som om du hade varit i kris även om jag även gärna delar mina vänners glädjestunder.


Aprikos tik tillsammans "Trolla" (Brackets Lika Barn Leka Bäst)  


Att ha mycket att göra verkar vara något mått på duktighet och säga att man har tid att titta på TV är något fult. Själv tänker jag efter dagens aktiviteter, med gott samvete, ha en mysig kväll framför TV:n. Jag vägrar att delta i tävlingen vem som har mest att göra. Om vi ska vara ärliga så till 90 procent har vi själva valt våra aktiviteter och kan själva välja att växla ner eller lägga i handbromsen. Själv har jag migrän så jag är tvingad att leva strukturerat för att undvika anfall.

Jag är varken svag, lat eller oduglig ikväll i TV-soffan :-).


Frågan är vem som har mest kvalitet efter dagens tävling om vem som har hunnit med flest aktiviteter :-).


För alla som ska till Gävle kan jag informera om att min Iphone visar att vädret ska bli 8 grader med sol och molnighet . Själv kommer jag packa ner regnkläder, vinterkläder…man vet aldrig vad SMHI levererar för väder:-).


Ha en bra fredag!

 
 
Sussie

Sussie

30 april 2010 08:34

Vi får hoppas att solen skiner i Gävle och att du slipper packa upp regnkläderna :)
Ha en trevlig helg!
Kram Sussie

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Senad

30 april 2010 21:05

Ja, en vän det är du allt. Tänk alla kl 06.00 samtal du fått utstå med. Inte negativa, utan pga av mitt resande jobb så vill man alltid prata med en människa som livar upp en lite. Du är underbar Annelie och tack för allt den senaste veckan. Kramen till er alla //Senad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards