Alla inlägg den 15 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 15 april 2010 19:19


Tage leker med en av sina tikvalpar i Ordspråks-kullen


Annandag påsk klev Andersson in i mitt liv. Jag kan rekommendera en Andersson till alla! Andersson är en platt-tv från Net On Net www.netonnet.se och är placerad i mitt sovrum.  Den är givetvis vit som allt annat i mitt sovrum :-). Materiella ting skapar inte lycka med det var väldigt praktiskt med TV i sovrummet när jag hade ont i ryggen. Inget ont som inte förde något gott med sig .


   Vårtecken, all snö är borta från slalombacken

 

   Ett vårtecken till, Tussilago


Vad har ni för vårtecken? För min del är det bland annat när man blir av med dubbdäcken på bilen. Det fixade min bildoktor i veckan och det tackar jag för! Ett annat vårtecken här hemma är rengöring av trädäcket. Det ska skrubbas rent och sen oljas in. Jag har ett hörn i trädgården, 5x6 meter, som jag vill göra om till gräsmatta. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få bort all sly som brukar växa där (ormbunkar, ahl mm). Måste jag gräva bort allt eller hur gör man?

 

  

Kaspelix-Marias Joel några meter upp i luften

 


Joline med familjens Texas (Kaspelix...)

   Joel med familjens Texas (Kaspelix...)

 

Valparna är ute flera gånger om dagen och stortrivs med livet. De sover vid mina fötter nu och susar gott efter senaste valpracet i trädgården. Det fungerade inte att ladda upp bilder på hemsidan igår men nu finns valpbilderna på plats.


Ikväll ska jag umgås med Andersson och ha TV-maraton och tända ljus från Partylight.


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards