Alla inlägg den 19 november 2011

Av Annelie Finnebäck - 19 november 2011 08:12


Lunch på uppfödarmötet  


Ni som känner mig vet hur viktigt det är med ärlighet. Att tycka olika är helt ok men oärlighet är inte ok. I min värld existerar det exempelvis inte att gå bakom ryggen på andra. Jag förstår faktiskt inte vitsen med det. Varför inte bara säga som det är? Lika lite förstår jag vikten av att klättra på andra för att framhäva sig själv. Det jag faktiskt förstår är hur ensamma dessa människor faktiskt är. Tragiskt att de inte kan växa tillsammans med andra människor utan måste göra det på andras bekostnad.


Det känns skönt att blogga igen. Jag har saknat det men vet inte om ni har gjort det :-). Det har varit hektiskt värre på jobbet och jobbdatorn har gått varm hemma och sen har det inte funnits ork att skriva något mer. På kuppen har jag fått ett inflammerat senfäste så nu är det iprenkur som gäller.



På väg mot uppfödarmöte i Vallentuna  


I lördags var jag på uppfödarmöte i Stockholm och det är alltid lika trevligt att träffa uppfödarkollegor.


Efter mötet följde jag med Jannica till hennes trim Wallins hundvård. Det var snyggt och stilrent, helt i min smak. Mina hundar fick med sig doogie bags (se bilden nedanför).


 


De älskade det och jag ska försöka hitta detta på närmare håll men Senad har lovat att åka förbi Jannicas trim när han är i Stockholm och har möjlighet. Jag hade fått för mig att det skulle vara kladdig att ge sånt här till sina hundar och att det skulle rinna blod. Att man skulle få duscha av allt kladda från hundarna efteråt. Ack så fel jag hade. Alla fyra låg på rad på golvet och tuggade och åt. De gillade detta skarp. Snygga och fräscha i skägget var de efteråt också.



Stallbacken i centrala Örebro, ett stenkast från slottet  



 


I tisdags kväll hade jag möte med Örebro läns kennelklubbs utbildningsgrupp på Hälls Stallbacken. Ett jättemysigt ställe som jag kan rekommendera! Det ligger på Ekersgatan i Örebro mitt emot Slottet och bredvid inredningsbutiken CE Inne och ute.


 


Butiken CE inne och ute säljer mitt favoritmärke Bruka Design  



Snygg TV-möbel från Bruka Design  


Fredagskvällen avslutades med ett besök på Mariebergs köpcentrum och mat på Paco's.


 



Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards