Alla inlägg den 10 november 2011

Av Annelie Finnebäck - 10 november 2011 17:29


En bild från punkbandskullen och Tage i januari 2011, vi längtar efter Tage


Den här veckan har varit fylld från morgon till kväll. En intensiv period på jobbet, roligt men som sagt intensivt. Det gör det lite lättare för mig att avstå från att vara handbollsmålvakt. Jag är inte den som ordnar och fixar när det är andra är ansvariga. Klart jag hjälper till om de ber om hjälp. Men det finns ett fenomen och det är att frågor som inte är mina hamnar i mitt knä istället för att man pratar direkt med den det berör. Nä, bollarna skickas tillbaka i retur.


I måndags startade Örebro läns kennelkubbs delkurs i genetik. Kursledare är Barbro Kamleitner som är både mentaldomare, mentalbeskrivare, avelsråd i Svenska Dobermanklubben och erfaren uppfödare. Jag är ansvarig för uppfödarutbildningen och skulle bara åka dit för att hälsa alla välkomna och dela ut böcker. Jag har gått genetikkurs tidigare men jag blev sittandes kvar på kursen. Jag gillar att lyssna på ödmjuka och kunniga människor. Kursdeltagarna fick exempelvis i grupp diskutera vad de hade för avelsmål och då inte "sunda och mentalt bra hundar". Det är ju grunden så utöver det skulle deltagarna presentera avelsmål.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards