Alla inlägg den 9 november 2011

Av Annelie Finnebäck - 9 november 2011 07:51


En nyvaken Trolla


Igår var jag på föreläsning som Örebro läns kennelkubb anordnade på Örebro Universitet. Det var en bra föreläsning där vi fick många praktiska tips!


  
Forumhuset på Örebro Universitet

  

 



 

Så här ser det ut hemma hos mig på framsidan. Det grävs ner stadsnät i Klockhammar! Det tackar vi för. Länet har fått 42 miljoner i EU-stöd för utbyggnad av IT-strukturen på landsbygden. Förmodligen för att vi via skype eller en mer utvecklad teknik i framtiden ska ha vår enda kontakt med hemtjänst mm via kablar :-).


 

Jag hoppas verkligen att Berlusconi avgår som premiärminister i Italien. Han ger landet en bananrepubliksstämpel. Sen ogillar jag människor som är högljudda, okunniga och ler utan att leendet når ögonen. De högljudda låter kunniga och svaga människor lyssnar mer än gärna på dem för de känner sig av någon underlig anledning trygga i ett sånt sällskap.


På lördag ser jag fram emot att åka till Vallentuna på uppfödarmöte. Nej, jag har inget emot att resa 44 mil för att delta i viktiga frågor som berör min hundras. Jag kan ju åka ännu längre för en hundutställning så varför inte åka till ett möte som tar ett par timmar och som handlar om Dvärgschnauzer :-). Det är också en möjlighet att träffa mina vänner som bor längre bort som man inte träffar lika ofta den här tiden på året då det är lite glesare mellan utställningarna. Man får också möjlighet att göra nya bekantskaper.


Jag har så glad att tillhöra en rasklubb där båda avelsråden har ca 70-75 års erfarenhet av uppfödning av Dvärgschnauzer! Kunniga och kloka! Känns tryggt med och alla andra erfarna uppfödare som delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper!


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards