Alla inlägg under februari 2013

Av Annelie Finnebäck - 22 februari 2013 06:06

Man hör många säga att det var bättre förr. Något som inte var bättre förr var min altandörr :-). Den sa helt enkelt upp sig i januari :-). Bland annat gick det inte att stänga, lite opraktiskt. Det krävdes stort tålamod kombinerat med en viss teknik för att kunna stänga den.

Jag har väntat med att byta altandörren och fönstren i köket för att bestämma för om jag skulle bygga ut eller inte. Men jag stortrivs i mitt hus som det är så någon utbyggnad blir det inte.

Här ovanför visas en bild "före" och en bild "efter". En jätteduktig snickare som nästa gång ska fixa foder runt dörren och när han ändå ska göra det så fixar han socklar och foder till resten av huset. Jag fikade igår med en kompis som har ett stort inredningsintresse som gav inspiration :-). Som sa, men när du ändå håller på... och fick allt att låta så enkelt. He he he, nästa gång bjuder jag på middag som bilden ovan istället för cappucino :-). Det är inte lätt att hitta en snickare som har tid och som är duktig så man får passa på. Jag är supernöjd!

Hur reagerade hundarna? Sixten har lyckats springa in en gång i dörren och efter det tänker han till som de andra och verkligen kollar att det är öppet innan de går in.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 20 februari 2013 20:44

I eftermiddags trimmade jag Messi (Brackets Don't Mess Around). Fascinerande att valparna minns så väl vem de bodde med i åtta veckor.

I måndags när Trolla var på ultraljud kunde jag inte se några tecken på dräktighet förutom ultraljudet. Men nu, två dagar senare så skönjbar man en början på en lite "mage" :-).

Jag hittade ett ordspråk som jag verkligen gillar!

"Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa resten av livet på ett ben." /Kinesiskt ordspråk

och här är ett till:

"Nästan varenda människa vet vad hon skulle göra i en ideal värld. Men världen är inte ideal. Nästan varenda en vet vad han skulle göra, om förhållandena vore så och så. Men i regel är förhållandena tvärtom. Vad vi behöver veta är vad vi ska göra nu - i detta ögonblick." /Frank Crane (1861-1928)

Tänkvärt! Vad man sen väljer har man själv ansvaret för.

Vintern fortsätter är ett bra tag till här hemma, härligt!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 20 februari 2013 06:33

Nu har jag och Trolla & Tage en liten stund framför TV4 play och den danska serien Dicte. Sixten och Strula busar för fullt, varför inte lite anarki på morgonen :-). Är man döpt efter punktema så är man.

Tema för kommande kull vet jag redan men det beror på hur många det blir. Trolla mår bara bra och hon är helt gossjuk och lite mer hungrig på mat :-).

Jag såg något i alla hast i min mail att jag kunde skänka en gratismånad hos Storytel till någon. Hör av er om ni är intresserade så fixar jag det!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 19 februari 2013 18:08

Dagens bild på Trolla och en bild på dagens lunch som var en bakad potatis med Skagenröra. Trolla ska börja få valpfoder från och med imorgon. Vi kör givetvis Eukanubas produkter som vanligt.

Har precis börjat lyssna på en ny ljudbok "Nattrond".

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 18 februari 2013 13:01

Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt) har varit på ultraljud idag och nu vet vi med säkerhet att hon väntar valpar omkring 23 mars. Hade vi väntat en vecka till så hade jag varit hundra på att hon varit dräktig utan ett ultraljud men är man stenbock så är man :-).

Valplåda ska inköpas denna vecka. Tiden går så fort så snart sitter man där och det är dags :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 17 februari 2013 17:09

    KORAD SE UCH EECH SE VCH LPI SSPK:s årets allroundhund 2011
Schnauzi-Hero's Bettina Bossanova "Nova"


I fredags åkte jag och dogsen till Stockholm och bodde över med anledning av att Tage (INTUCH NORDUCH Kaspelix Kompis Tage) skulle ha en date med KORAD SE UCH EECH SE VCH LPI Schnauzi-Hero's Bettina Bossanova "Nova". Nova är uppfödd av Maria Landergård (Kennel Schnauzi-Hero's) och ägs av henne och Frida Tjernberg (Kennel La Leia's) och Nova blev SSPK:s årets allroundhund 2011. Tack till er båda för jättetrevligt sällskap och tack för all god mat som vanligt Maria! Nu håller vi tummarna för att det blir valpar hos Kennel Schnauzi-Hero's.



Igår var jag årsmötesordförande i Stockholm för Affenpinscherklubben. Trevligt att träffa både gamla och nya ansikten inom vår specialklubb! Det var ingen överdrift om jag säger att jag och hundarna somnade ovaggade igår kväll :-).


Idag har Sixten och Trolla blivit trimmade. På Trolla trimmade jag ner benhår och maglinje. Jag tycker mig se tecken på dräktighet hos henne så nu har hon fått en graviditetstrimning :-). Jag hittade ett ordspråk:


"Jag tar alltid ut glädjen i förskott annars blir det aldrig nåt av den." /Aksel Sandemose (1899-1965).


Ordspråket tyder på en viss uppgivenhet :-). Men jag har glatt mig hela tiden och utgår ifrån att Trolla är dräktig. Skulle hon inte vara dräktig, ja då får vi inta hanhundsbeteende - pissa på det och gå vidare :-). Man måste få vara glad utan hängslen, livrem och fallskärm osv till motsatsen är bevisad. Allt handlar om att välja glädje! Det är bättre att ta ut glädje i förskott än oglädje :-).


Kram alla vänner!  

Av Annelie Finnebäck - 16 februari 2013 06:21

Igår blev jag bjuden på lunch och jag blev även bjuden på middag! Det var helt enkelt en toppendag med trevligt sällskap.

Innan sovdags fick jag dessa bilder på Tage och Cluras valpar som nu är 7 veckor. Snart ska jag se dem live. Jag har mina favoriter :-). Blå och orange är tikar och övriga färger är hanar. Om du vill ha en hanvalp kan du kontakta kennel Argenta.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 14 februari 2013 20:06

Lite mycket just nu men roligt så jag ska inte klaga. Men har helt missat att lägga ut bilderna på Tage och Cluras valpar. Jag ska jobba lite till innan jag stänger ner jobbdatorn så bilderna fixar jag imorgon. Håll tillgodo med en bild på en av sötnosarna.

Hoppas alla haft en bra alla-hjärtans dag! En del tycker det är en kommersiell dag medan andra tycker det är en speciell dag och som vanligt får alla bestämma själva :-). Visst är det skönt att vara vuxen och bestämma helt och hållet över sig själv :-).

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards