Alla inlägg under februari 2013

Av Annelie Finnebäck - 12 februari 2013 19:05

Sixten (SE UCH Brackets Sixten Redlös) blev 4:e bästa svenskfödda peppar/salt hane 2012 i Dvärgschnauzerringens tävling om årets hund.

Det firas med en semla och Hundsport :-). Jag hade nog kunnat hitta andra skäl för att äta en semla, som att jag helt enkelt är värd den :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 11 februari 2013 19:02

Strula har tagit hand om några tomtar här hemma :-). Frigolit och bomull över hela mattan, visst är dem underbara de små liven. Frigoliten i skägget avslöjade henne.

Jag kan vara glad att det var tomtarna hon tog hand om och inte de viktiga pärmarna :-). Så nu kommer jag inte glömma att låsa skåpet fortsättningsvis.

Har haft lite valpanalys med en vän på eftermiddagen. Det finns så många fina valpar så nu ser vi fram emot att få egna.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 10 februari 2013 20:23

Nu har vi stängt igen jobbdatorn. S-hundarna har blivit badade och trimmade och T-hundarna får sin tur måndag/tisdag. Bilden på valparna är på Tages valpar hos kennel Argenta. Det kommer fler bilder imorgon i bloggen.

Ikväll efter hundrastningen så ska jag kolla på "House of cards" med två toppenbra skådespelare i huvudrollerna, Kevin Spacey och Robin Wright. Jag hoppade på Netflix igen bara för denna serie så jag hoppas att jag gillar premiäravsnittet :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 10 februari 2013 09:45

Återigen en dag med jobbdatorn. Missar tyvärr rasklubbens årsmöte idag men det kommer fler år. Allt hänger ju faktiskt inte på mig :-).

Jag såg Louise Hoffsten igår på melodifestivalen. Vilken kvinna, vilken utstrålning och vilken värme! Kul att hon gick raka vägen till final!

Vann rosa hundbäddar på Tradera igår till Tage och Sixten.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 9 februari 2013 08:34

Just nu är det arbete 24/7, roligt men intensivt. Lite pälsvård hinner vi med trots det :-). Jag hinner med fler saker när jag har fullt upp jämfört med när jag är hemma och har semester. När jag är ledig så hinner jag med en sak men när jag jobbar så hinner jag med fler. Beror väl på att när man är inne i rutiner så har man struktur som gör att man får ihop allt :-).

Idag blir det jobb varvat med hundmys och promenader. 6 minusgrader med knarrande snö under kängorna är perfekt!

"Att hata är att straffa sig själv." /Hosea Ballou (1771-1852)

"Det pris man betalar för att hata andra mänskliga varelser är att man älskar sig själv mindre." /Eldridge Cleaver

Mycket bättre att välja glädje :-).

Trolla har vare sig matvägrat eller kräkts men det har ingen av mina tikar gjort heller när de varit dräktiga. Vi får hålla oss till tåls till den 18/2.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 8 februari 2013 07:17

Har precis tittat på Uppdrag granskning via play. Oj oj oj vad många människor som mår dåligt runt om i Sverige bakom sina tangentbord. Nej, in med vettig sysselsättning på dagarna för människor som går hemma så det blir mindre tid vid tangentborden.

Igår var det besök hos kiropraktorn. Det är väl investerade pengar vill jag lova. Knakljuden låter ju inte så trevliga men det känns bra direkt efteråt.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 6 februari 2013 19:44

Idag har Tore (SE & FI UCH Kaspelix Square The Circle) blivit trimmad och vilken päls han har! Förut plockade jag på honom varje vecka i och med att han ställdes ut. Men nu trimmades han senast veckan innan mitt ryggskott så det var ca 2 månader sedan. Under tiden har han blivit duktigt ullkammad och perfekt skött på alla sätt och vis av sin foderfamilj.

Därför var det lite extra roligt att trimma honom idag eftersom han tidigare alltid trimmats oftare. Men som sagt, så sträv så och en fröjd att trimma och under fanns ett nytt lager med päls.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 6 februari 2013 07:50

Snö snö och mer snö, perfekt!

Snön är perfekt på många sätt. Jag tycker snön har en lugnande effekt även om jag haft ett behagligt lugn i kropp och hjärna innan första snön. Allt blir tystare av snön även om det brukar vara tyst på landet :-).

Många frågar om jag sett tecken på om Trolla är dräktig men det har jag inte. Illamående och matvägran är inget som stått på schemat för mina tikar när de varit dräktiga :-). Nu är det gått tre veckor på lördag så vi får hålla oss lite till tåls :-).

Igår fick jag skratta gott. Det spelar igen roll att man inte har samma hundras avundsjukan och missunnsamheten är densamma :-).

En av mina vänner sa så här: "tänka sig att mina hanar måste vara äldre än andras för att användas i avel". Ja, vad kan det bero på, ha ha ha.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards