Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Annelie Finnebäck - 26 februari 2013 18:10

Sixten min älskade kille får en ursäkt efter förra inlägget :-). Här har ni bildbevis på att han visst fastnar på bild :-). Till vänster en dräktig Trolla och till höger Sixten.

Av Annelie Finnebäck - 26 februari 2013 18:04

Middagen står i ugnen och Sixten är nytrimmad. Känns väldigt bra. Jag försökte fota Sixten med min Iphone men det var inte det enklaste :-). Därför får istället en bild på middagens ingredienser vilka stod stilla :-).

Apropå kött så har jag aldrig gillat hästkött. Inte för något Bambi-syndrom utan för att jag inte gillat smaken helt enkelt. Jag gillar heller inte vilt men däremot marinerat älgkött som Senad bjöd på en grillkväll.

När jag köper något så vill jag betala för det som är i förpackningen. Det är första regeln. Den andra regeln är att inte lura på mig kött som tillhört utländska djur där man inte har en aning om hur hög antibiotikahalten varit.

Fläskfilén är svensk, vi får hoppas på att den verkligen är det :-). Ja, jag vet att fläsk kommer från gris ;-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 26 februari 2013 06:21

Tidiga morgonpromenader är sköna. Inte när man precis vaknat men när man kommit ut :-).

Beslut fattat som gäller för år 2014 :-). Känns skönt när man är överens med sig själv om saker och ting :-). När jag känner att jag måste be om "ursäkt" för att jag föder upp hund då får jag ta beslut. För jag ber inte om ursäkt för det nämligen :-). Om jag inte kan göra något ett datum är det inte "på grund av" utan eftersom jag har hund.

Nu har jag satt "på grund av" inom citationstecken för jag vill inte säga nej på grund av...utan jag vill säga nej eftersom jag har hund. Jag kan säga nej på grund av att jag är bortrest, magsjuk osv när det handlar om tillfälliga tillstånd. Hundarna är inte tillfälliga men tack och lov för att magsjuka är det :-).

Här är bilder och namn på Tages och Cluras barn i Stockholm vid 8 veckor:

Blå - Argenta's Mini Eileen
Gul - Argenta's Mini Endeavour
Röd - Argenta's Mini Easton
Grön - Argenta's Mini Everton
Orange - Argenta's Mini Emerald

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards