Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Sixten champion!!!

Av Annelie Finnebäck - 8 januari 2013 17:48


Göteborg  


I fredags åkte vi till Göteborg för utställning i två dagar på MyDog. Jag föredrar utomhusutställningar framför utställningar inomhus. Men som någon sa i helgen, det är inget kul att vara ute när det regnar och jag håller med, det finns fördelar :-). Men det känns friare för hundarna utomhus på något vis, bättre rastningsmöjligheter mm. I år ville jag inte välja bort Göteborg eftersom Sixten (Brackets Sixten Redlös) stod för sitt championat.



vi köpte givetvis tuggben till hundarna (och som inte fastnar i skägget) från hundgott.se  


Jag kommer att åka fler gånger till MyDog! Det var mycket välordnat av arrangörerna och smidigt att parkera bilen i parkeringshuset och sen bara en kortare transportsträcka så var man på plats vid utställningsringen. Vi hade turen att vara på våningsplan 2 och där var det luftigare mellan ringarna och lägre ljudnivå jämfört med första våningsplanet. Det jag saknade var möjligheten att köpa en ordentlig lunch. Det hade Christina Ling Larsson, välplanerad som vanligt, löst genom att köpa med en stor paj som gänget runt om bjöds på. Tack Christina!


 


När vi kom fram till Göteborg på fredagen så installerade vi oss och sedan gick vi ut ett gäng och åt en god middag på en italiensk restaurang. Det är det bästa när man har en guide som kan lotsa till en bra restaurang så man slipper turistfällorna. Tack alla för en bra början på bra helg! Middagen på lördagskvällen bestod av fläskfilé som var supergod men jag var så hungrig att jag glömde att fota :-).



Sixten 6,5 vecka  


Sixten föddes 4 januari 2011 och var ett yrväder redan i valplådan :-). I mitt hjärta hade jag bestämt tidigt att han skulle få stanna hemma hos oss.


Sixten 4 månader och 2 dagar  


4 månader och 2 dagar gjorde han utställningsdebut på Dvärgschnauzercupen 2011 för domare Jeanett Lemmeke och han blev BEST IN SHOW-2 VALP med följande kritik:


”Mycket lovande babyhane. Härligt temp. och attityd på en så liten herre.
Bra huvud, mörka mandelformade ögon. Något stora tunga öron.
tilllräcklig lång hals, markerad manke, stark rygg, bra kors.
Väl ansatt svans. Bra bröstdjup, fina vinklar.
Något gul i färgen. Välvisad och presenterad.”


Sixten 2 år och 2 dagar  

 

I söndags var Sixten 2 år och 2 dagar och vann cert och kvalificerade sig för sitt svenska championat för domare Ole Staunskjaer från Danmark som hade 44 peppar/salt anmälda i rasen! Vi är så glada över SE UCH Brackets Sixten Redlös! Tack för alla gratulationer!


  


   
Sixten med trimväskan "Bengt"  


Jag kan varmt rekommendera trimväskan Bengt! Den var helt perfekt i helgen och uppfyllde mina krav och mer därtill! Jag är stenbock och älskar struktur och det är lätt att hålla ordning i väskan. Kul att träffa alla vänner igen och det var verkligen en toppenhelg!


Kram alla vänner!

 
 
Ingen bild

Marleen

8 januari 2013 22:11

GRATTIS till dig och Sixten. :)

Annelie Finnebäck

9 januari 2013 05:37

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards