Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Nu får vi en massa fritid!

Av Annelie Finnebäck - 23 april 2010 21:01


Tage 9 veckor


Tage när han var 7 månader


Nu har jag utfört alla mina askungesysslor för idag och sitter framför TV:n med gott samvete . Det är helt ok att sitta ner, man är inte lat, slö eller innehar någon annan negativ egenskap bara för att man sitter still. Ingen säger att du är mer effektiv för att du är uppe och springer hela tiden. Ibland behöver både hjärna och kropp vila om det så är för någon timma.


Har givetvis en mysig valp i famnen. Igår hade jag arbetskamrater hemma på besök som ville gosa med valparna. De blev givetvis charmade, vem charmas inte av valpar :-). De tyckte det var kul att få träffa Tage igen som de träffade som liten valp. De tyckte han var så lugn och cool som valp och det sitter i än idag. Även underbara Virus tog plats i gästernas knä. De är riktiga kelgrisar. Den första valpen flyttar först om några veckor. Det är skönt att de inte försvinner snabbt hemifrån utan att man får följa deras utveckling lite till. Det finns tikar kvar att tinga. De är härligt sträva och det känns skönt att veta att man får ytterligare en sträv kull att trimma. Coola och mysiga som Dvärgschnauzer ska vara. Valparna uppskattar att få åka bil och följa med på lite aktiviteter.


Hörde förresten häromdagen av en som ringde och var intresserad av Dvärgschnauzer som blivit informerad om av en uppfödare som hade valpar hemma att det inte var någon pälsvård på Dvärgschnauzer. Så vi som ullkammar, trimmar, skickar med våra valpköpare ullknivar samt ordnar trimkurser har helt enkelt missuppfattat det hela . Vi behöver inte trimma de

hundar vi har hemma och inte heller de vi fött upp eller de som vi tar emot för trim. Så nu har vi massa fritid helt plötsligt , ja eller hur. Jag kommer att vara ärlig och fortsätta att informera valpintressenter om att det är en pälsvårdshund. Ullkammar man sin hund regelbundet och håller hunden tovfri samt trimmar den var 10:e vecka så blir det inte jobbigt. Men gör man inget av det, ja då blir det jobbigt, både för dig eller den som ska reda upp allt och framförallt är det jobbigt för hunden.


Den här veckan har jag anmält till flera utställningar och idag planerat klart inför vår mentalbeskrivning (MH) den 9 maj i Örebro tillsammans med Velvet Dandy’s.

Nu tittar jag på Miss Marple på TV4+. Förra fredagen försökte jag lista ut vem som var mördaren men det gick inte så bra. Nu ska jag göra ett nytt försök .


Ha en bra fredagskväll!


 
 
Susanne

Susanne

23 april 2010 22:16

Ja, Dvärgschnauzrar är mysiga! (men svåra att stava till..) Jag gjorde bort mig för ett par veckor sedan, då en presumtiv valpköpare ringde mig för att tinga en av mina Lakeland valpar.
Hur vi kom in på Dvärgschnauzer vet jag inte, men jag pratade väl om rasen. Så väl, att familjen efter en vecka hörde av sig igen och sa att dom bestämt sig för att köpa en DVÄRGSCHNAUZER! Så kan det gå! Men huvudsaken är ju att familjen får en trevlig hund och det får dom säkert.

http://www.kennelcheckpoint.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards