Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Valpadministration

Av Annelie Finnebäck - 9 april 2010 22:06


Tages son i ordspråks-kullen     


Idag har det varit valpadministration på schemat. Hämtat ut valparnas stamtavlor på posten och sen har de blivit registrerade i Agria www.agria.se. Hur smidigt som helst när man har ett eget försäkringsombud :-). Vi har världens bästa försäkringsombud i Barbro Kamleitner som själv föder upp Dobermann www.mezzrow.se.


Valparna gillar att vara med utomhus. De är med och biter i buskgrenar och bär runt på pinnar. Det är härligt att se dem springa runt och leka och jaga varandra.


Mitt nya mobila bredband kom också med posten idag. I maj är det tre år sedan det första införskaffades och så det sjöng verkligen på sista versen. Så nu kan vi surfa igen utan att bli utkastade var och varannan minut. Nu inväntar jag ivrigt min nya Iphone!


Har precis tittat på Solsidan på TV4, en helt underbar serie!


Ha en bra kväll, vi hörs imorgon igen!


Ps. Missa inte min nya omröstning till höger.



Tages son i ordspråks-kullen

 
 
Sussie

Sussie

9 april 2010 22:25

Solsidan är verkligen underbart bra :) Synd bara att det var sista avsnittet på ett tag. Vad ska man nu göra på fredagskvällarna? ;)
En sån sötnos det är på bilderna :))
Ha en härlig helg!
Kram Sussie

http://www.kenneltwix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards