Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Julklapp

Av Annelie Finnebäck - 18 mars 2010 20:44


Nu är allt färdigfixat för idag så nu kommer jag att bädda ner mig i soffan framför TVn. Huvudet värker så nu ska jag bara ta det lugnt, inga ansträngningar och inga djupa tankar. Jag har varit på energimassage idag men ändå känns inte huvudet riktigt hundra.


Jag fick en jättebra julklapp och i veckan fick jag frågan om jag använt den. Öhh, svarade jag, använt den? Ja, har du lagat mat efter kokboken. Lagat och lagat… jag har läst den :-). Ja, men det är ju en kokbok säger en vän. Jo, det var en kokbok jag fick men det är Per Morbergs kokbok och den är mer än bara en kokbok. Det jag gillar med honom är att han sätter sina egna gränser och han är sig själv och ingen annan. Han låter sig inte hämmas och bryr sig inte så mycket om vad folk tycker och tänker. Han låter inte någon annan bestämma var gränsen går. Han följer inga givna ramar utan är högst personlig i sin kokbok. Finns det något mer slätstruket och tråkigt än människor som efterapar andras beteenden och/eller saknar egna åsikter. Nej, fram med fler personligheter. Per Morbergs kokbok är inte en i mängden.


Kanske ska jag laga något ur kokboken och inte bara bläddra i den :-).


Från att mestadels dia och sova börjar valparna upptäcka varandra mer och mer. De brottas nu med varandra och utforskar glatt mitt vardagsrum. Tage ligger mitt bland valparna och studerar dem förtjust.


Kram alla vänner! 

 
 
Carry

Carry

18 mars 2010 21:15

och då säger jag bara Patrik Sjöberg!! han sa på Skavlan häromveckan - om jag levt efter alla andras normer hade jag ju inte varit jag (eller nåt liknande typ) såååå bra - det är så vi ska leva - vara oss själva för vi är ju unika - allihopa - våga tänj på gränserna o var dig själv!!

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
Maria

Maria

18 mars 2010 22:22

Hallå där...
Men det är ju när man tänjer på gränserna som jante kliver in... När man säger ifrån så kommer det alltid nån och klagar på ens åsikter..Jag står för mina, jag har ju skrivit dem i min blogg! Orkar man inte med dem och tar åt sig: läs en annan blogg som passar er bättre....
Jag vill verkligen vara mig själv... Inte följa drevet utan ha egna åsikter inte vad nån annan sagt att jag ska tycka;-)
Kram i morgon drar vi till Malmö.... Där får vi träffa många bloggläsare......

http://www.kaspelix.com

 
Sussie

Sussie

18 mars 2010 22:24

En av mina absoluta favvosar.
Han kör sitt eget stuk som sagt, och det faller jag handlöst för :)
Att hans mat dessutom är goood gör inte det hela sämre precis ;)
Hoppas huvudet känns bättre nu!

http://www.kenneltwix.se

 
Susanne

Susanne

19 mars 2010 10:59

Det är en fantastisk bok! Jag fick också den i julklapp!
Per är ju så mångsidig och det är roligt att läsa om hans färgrika liv. Jag har inte heller lagat något ur boken ännu.
Men såg honom i går på TV göra en kycklinggryta som intresserade mig....
När skall vi få veta vilka namn du valt på de små sötnosarna?

http://checkpoint.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards