Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

16 veckor

Av Annelie Finnebäck - 11 juli 2013 09:19

Igår blev Läskedryckskullen 16 veckor! De blev inte bara 16 veckor igår utan fick även sin mankhöjd mätt :-).

Jag läste en blogg för några veckor sedan om hur en familj såg på sina konkurrenter. Hur de sporrades av sina medtävlare att bli ännu bättre. Istället för att de pratade skit och spred rykten, inte är helt ovanligt i hundvärlden :-) så lägger de tid och kraft på att analysera sitt
eget team, hur de ska kunna bli bättre än sina medtävlare. Vilket träningsupplägg ska de ha mm.

Ett klart sundare sätt än att prata skit om andra. Fokusera på sitt eget både vad gäller val av avelsdjur, trimning mm. Gläds när andra vinner och fundera på varför de vinner. Svaret kan väl inte varje gång bli snörbedömning ;-).

Här är Ture som vägde 226 gram vid födseln och är nu 27 cm.

 
 
Ingen bild

Linda

11 juli 2013 15:26

ojoj vad dom är fina!!!Jag har sätt att du skrivit att du ska behålla alla 3 valparna, men jag kan inte låta bli och fråga om du ändå har planer att sälja någon av dem eller kanske placera någon av dem på foder? Eller har du planer att ta någon ny kull inom de närmsta åren? Jag är så sugen på att köpa en dvärg schnauzer! Är så sugen på att ha en hund att ställa ut och jobba med. Har en jaktlabbe nu som jag jobbar med, lydnad, jaktträning och Rally lydnad. Men man kan ju inte ställa ut dem :(. Det är verkligen trist att det är så mycket avundsjuka i hundvärlden. Bra av denna kennel att focusera på att bli bättre själva i stället!! Något för folk att ta efter!!

Annelie Finnebäck

12 juli 2013 07:26

Tack! En av dem kommer att få en fodervärd i Örebro och nästa kull blir nog våren 2015. Dvärgschnauzern är en bra allroundhund!

 
Ingen bild

Linda

12 juli 2013 21:27

2015 vad bra då har jag tid på mig att läsa ännu mera om dvärgschnauzern och springa på lite utställningar och studera dem. Då kan jag ringa dig under nästa år och hoppas på att få besöka dig och hundarna, så får vi se om du tror att någon av dina kommande kullar kan passa mig :).Så länge roar jag mig med att läsa din blogg!

Annelie Finnebäck

13 juli 2013 08:06

Jättebra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards