Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 7 juli 2012 09:12


en dvärgschnauzernos, älskar dessa nosknappar  


Igår hade jag och Kaspelix-Joel kyrkdag för fjärde året  i rad. Joel är väldigt intresserad av kyrkor så en dag varje år har vi maraton och besöker så många kyrkor i Karlskoga som vi bara hinner. Kostnad? Lite bensin och lunch. Det ni föräldrar som aldrig gör något med era barn. Det finns många aktiviteter som inte kostar pengar ;-).



Pioner från min trädgård blev jättefina i minneslunden  


Vi lade även blommor för min mormor, morfar och pappa i minneslunden på Skogskyrkogården i Karlskoga. Även att platsen är förknippad med många sorgnsa och jobbiga stunder så är det en otroligt vacker och fridfull plats. Andra favoritplatsen är Karlsdals kapell.



Skogskyrkogårdens kapell i Karlskoga  


Det är bra med Facebook! Bland annat så får man snabba uppdateringar om utställningsresultat när man själv inte är på plats. Kul är att flera av våra SSPK-raser placerar sig i grupp-2 finalen. I mitt tycke är det den tuffaste gruppen att placera sig i. Extra kul är att det är flera olika individer som placerat sig hittills i år, kul! Alla kan tycka vad de vill om en domare och hur denna har dömt men vi har en möjlighet innan vi anmäler oss, att faktiskt låta bli att anmäla sin hund. 



jordgubbar med smält choklad, underbart gott    


Jag älskar brittiska psykologiska kriminalthrillers! En just nu är Kommissarie Thorn, bra men otäck. Passar perfekt att kolla på TV4-play. Jag vaknar tidigt före mina hundar så då hinner man med ett avsnitt. Idag ska jag fortsätta med min ljudbok "Två soldater" och så trimma Tage. Älskar mina killar som förgyller tillvaron. Ja, jag älskar min tjej Trolla också. Hon styr och ställer här hemma med killarna med glimten i ögat, alltid redo för bus :-).



älskar pioner  


Efter kyrkdagen igår så blev det utställningsputs för dogsen. Same precidure as last week :-). Så är det när man har en utställningshund, ingen rast och igen ro. I min kalender är  hundarnas trimning och utställningsputs inbokade i kalenden. Något "fem i 12" funkar inte för mig. Jag kan ju få migrän och då funkar det inte att spara måsten till sista dagen. I höst kommer jag att ha trimkurs men inte den 23 september som står nu för då ska jag på SKKs länsklubbskonferens så jag återkommer inom kort med nytt datum.



några pioner fick följa med in  


Lanthandeln där jag bor har söndagsöppet 11-13 så idag tänker jag åka dit och handla. Jätteintressant tänker ni som läser nu ;-). Men jag misstänker att de som önskat söndagsöppet inte alls är där och handlar när det är söndag eller också handlar de i väldigt liten utsträckning. För så brukar det vara även i hundvärlden, de som önskar anordna aktiviteter gör det inte och de som önskar att aktiviteter anordnas deltar inte. Varför är det så? Det kan nog få ett eget blogginlägg någon dag när regnet öser ner :-).


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards