Alla inlägg den 20 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 20 september 2010 17:24


Ny tavellist i min hall tillsammans med nya "kloka" tavlor   


I lördags åkte jag och hundarna till Karlskoga. Ja, först började vi med en välbehövlig sovmorgon :-). Jag shoppade ”kloka” canvastavlor på Vita Rummet i Karlskoga och sen blev det besök först hos mamma och sen hos Kaspelix-Maria.



Underbart promenadväder


Har passat på att städa och fixa lite här hemma nu när man varit ”utställningsledig”. Letade efter en tavellist igår på Ikea men det fanns bara svart och jag ville ha en....vit naturligtvis :-). Jag var runt i flera olika affärer utan framgång men till sist chansade jag på Rusta och där hittade jag en jättefin.


Nu har jag följt den politiska farsen i ett par veckor och kan konstatera att ansvar, mognad och trovärdighet kommer att få en annan innebörd i riksdagen de närmaste fyra åren. Som jag sa häromdagen, jag har inte röstat på partiet som inte kan räkna. Ett parti som har ett valmanifest som är så långt ifrån mina värderingar som man kan komma är en sak men förutom det så kan de inte få ihop en budget… Borde man inte kunna det på den nivån i politiken? Ja, det kostar om man ska vara populistisk. Jag är inte rädd eller osäker utan vet att jag formar min egen framtid så jag behöver inte skylla problem på andra människor eller klättra på andra för att höja min status.


Ta exempelvis "Nej till arbetskraftsinvandring"…om det hade blivit verklighet i Sverige för några decienner sedan så hade vår ekonomiska tillväxt tvärstannat. Kort sammanfattat, vi hade inte haft samma levnadsnivå idag. Hur många svenskar idag städar på nätterna till minimilöner? Känner du någon? Jag går inte på okunskapen om att invandrare stjäl våra jobb. Ja, exemplen kan göras många där invandrare har räddat produktionen åt Sverige för att vi antingen inte vill ha jobben eller saknar kompetens/utbildning för att sköta dessa. En dummies finns säkert även för politiker, om inte annat kan den nog skrivas efter de här fyra åren :-). 


Vi får inte glömma att 94 procent av de som röstade, röstade inte för främlingsfientlighet utan för mångfald, olikhet, miljön, utbildning, arbete mm! Som mina kära vänner säger, nu kör vi!



Nya fynd hos Tradera, lite artiklar från Bruka Design 


Idag hämtade jag ytterligare ett paket från Tradera på posten. Två korgar från Bruka Design som jag har sprutlackerat med grundfärg och om några dagar ska jag sprutlackera korgarna vita. Det var hur smidigt som helst att använda sprayburk, rekommenderas! Inga kladdiga penslar och spill överallt.


Kram alla vänner!


Närbild på tavlorna;


   


  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards