Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Annelie Finnebäck - 11 augusti 2010 07:27


Senad i sin rosa bil på väg mot Svenstavik med oss i hasorna


Vilken fantastisk helg vi har haft! Enda molnet på himlen var att mitt mobila bredband inte hade någon täckning så jag kunde inte uppdatera några hemsidor eller min blogg. Efter lite måsten i fredags bar det iväg till Kaspelix-Maria för att möta upp henne och Senad (www.axelakes.com) för vidare färd mot Svenstavik för utställning i två dagar. Svenstavik ligger ca 10 mil innan Östersund.



Jämtland-Härjedalen har en fantastisk natur!  


Det blir aldrig tråkigt att åka på utställningar. Det finns alltid något att berätta när man kommer hem. Kronan som åkte med Frida till Svenstavik skulle hämta ut vår stugnyckel eftersom de kom fram en stund före oss. Kronan ringer till Kaspelix-Maria och säger ”Jag har inga bra nyheter”. Man vill aldrig ha dåliga nyheter men man vill definitivt inte ha dem när det är mer än 50 mil hemifrån J. Det hade blivit fel i bokningssystemet så istället för 6-8 augusti var vi inbokade 3 september J. Öhhh, ok säger Kaspelix-Maria. Hur löser vi det här, var ska vi bo? Då svarar Kronan på sin underbara Stockholms-dialekt. ”Sörru, det har jag ordnat, ni kan va helt lugna”. Ett rum med tre bäddar fanns ledigt på deras vandrarhem och det hade Kronan bokat åt oss. Även om det inte blev som vi hade tänkt oss bodde vi jättebra med badrum vägg i vägg med rummet. Vi körde helt enkelt på temat ”finns det hjärterum så finns det stjärterum”. Jag har aldrig varit på kollo men man fick den känslan under våra dagar på vandrarhemmet. Fnitter, flams och skratt som barnungar sent in på natten och roliga aktiviteter på dagarna.



Lördagens rosetter för Brackets och Kaspelix  


Vandrarhemmet låg på samma plats där SSPKs utställning arrangerades. Det var en kanonbra utställningsplats och tältfritt mellan ringarna vilket gjorde att man hade fri sikt över till den andra ringen. Då kan man hänga med i vännernas framfart som ställde hund i andra ringen. Vi träffade våra danska vänner Helle och Stavros som fött upp Doxa och Virus.


Väl hemma blev den en övernattning hemma hos familjen Engström. Bilder och resultat finns på hemsidan www.brackets.se. Givetvis glömde jag laddaren till min Iphone i Karlskoga så jag kan inte ladda upp några bilder från mobilen på ett par dagar. Några hann jag lägga upp på FB så de kommer jag åt. Jag kan inte heller ladda mobilen ordentligt. Så får ni inte tag på mig så vet ni varför.


Ikväll ska jag på handlerkurs för Gerard O’Shea med Tage och Trolla. Ska bli jättekul! Bra initiativ av Djakarta-Lotta!


PS. Grattis till allas resultat i Svenstavik. Kaspelix blev BIS-1 Valp och BIS-4 på lördagen. Velvet Dandy's rensade rent med att bli BIS-1 uppfödargrupp både lördag och söndag, BIS-1 valp på söndagen och BEST IN SHOW-1 båda dagarna med sin Affenpinscher Rico.


Kram alla!


Far och dotter på SSPKs utställnings i Svenstavik

Tage BEST IN SHOW-2

 


Trolla BEST IN SHOW-4 VALP     

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards