Alla inlägg den 19 april 2010

Av Annelie Finnebäck - 19 april 2010 20:46


Glada och frimodiga rusar de runt och leker med varandra


Mitt svar är nej. Några tror säker det men inte vi som lägger pengar på utställningar, hotell, bensin (ett par hundra mil per år blir det), mentalbeskrivningar, försäkringar, kvalitetsfoder, medlemskap i olika klubbar, gåvomedlemskap åt nya valpköpare i klubben, annonser, hemsida, registrera valparna i SKK, veterinärbesiktiga och vaccinera. Jag har säkert glömt något . Sen kan man lägga till alla timmar som man lägger ner på valpkullen. Ja, kort och gott så blir det minus i räkenskaperna när året är slut. Det är en dyr hobby men otroligt givande och man får många nya vänner.  


Imorse engagerade jag mig i min Iphone. Följde instruktionerna till punkt och pricka men ändå fungerade den inte. Så efter kontakt med supporten var det bara att uppsöka en Telenor-butik som fixade allt. Däremot har jag inte fått synkroniseringen att fungera så mina ”kontakter” är tomma förutom numret till mamma som är det enda numret jag kan utantill. Lite skrämmande vad man blir bortskämd av alla teknikprylar. Så alla ni som vill vara med i mina kontakter, skicka ett sms och skriv ert namn i meddelandefältet.


Valparna älskar att vara med ute i trädgården. På eftermiddagen så började det att hagla och inte ens då ville de gå in. Men det ville jag däremot :-). Medan jag trimmade Tage så undersökte valparna glatt trimhuset.


Vi hörs imorgon!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards